مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت:حمل و نقل دریایی موتور محرک تجارت بین المللی بوده که نیازمند سرمایه گذاری و شناسایی بازارهای هدف است.

به گزارش ندای گیلان،حمیدرضا آبایی در دیدار با مدیر عامل بانک مهر اقتصاد کشور با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی اظهار داشت: حمل و نقل دریایی حلقه ای ویژه در زنجیره اقتصاد بازار جهانی است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه حمل و نقل دریایی  نقطه قوت برای اقتصاد هر کشور بوده است، افزود: این نقطه قوت، موتور محرک تجارت بین المللی بوده که نیازمند سرمایه گذاری و شناسایی بازارهای هدف است.

وی با اشاره به قدمت بالای مجتمع بندری انزلی خاطرنشان کرد: بندرانزلی با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال به همراه تجربه، همواره در بنادر شمال به عنوان یک برند مهم قابل توجه بازرگانان، تجار و خطوط کشتیرانی بوده است.

آبایی با  اشاره به حمایت بانک ها از تجار و سرمایه گذاران و همچنین ارائه تسهیلات به آنان گفت: قرار گرفتن در مسیر کریدورهای جهانی، نزدیکی به بنادر مهم کشور روسیه  و آذربایجان و از همه مهمتر نزدیکی به مراکز اصلی و صنعتی کشور، آن را نسبت به سایر بنادر ایرانی حاشیه دریای خزر متمایز کرده است.

در ادامه این نشست، سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک مهر اقتصاد ضمن بررسی وضعیت تخلیه و بارگیری و ترانزیت کالا مجتمع بندری انزلی و  تشکر و قدردانی از تمامی فعالان اقتصادی کشور که برای توسعه و رونق اقتصاد کشور تلاش می کنند، از مجتمع بندری انزلی بازدید کرد.