وزارت دفاع روسیه از حمله اوکراین با 10 موشک کروز و 3 قایق بدون سرنشین به ناوگان دریایی این کشور در بندر سواستوپل خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، وزارت دفاع روسیه از حمله موشکی اوکراین به ناوگان دریای سیاه این کشور در شبه جزیره کریمه در بامداد چهارشنبه خبر داد.

براساس گزارش پالتیکو، ساکنان محلی در بندر سواستوپل از شنیده شدن چندین انفجار گسترده در نزدیکی خلیج جنوبی در شبه جزیره کریمه گزارش داده‌اند. چندین ویدئو نیز از این انفجارها و آتش سوزی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

روسیه می‌گوید که اوکراین با 10 موشک و 3 قایق بدون سرنشین به کشتیهای این کشور متعلق به ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی حمله کرده است. فرماندار منطقه تحت کنترل روسیه می‌گوید که بیشتر این موشکها توسط پدافند هوایی روسیه دفع شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 7 موشک رهگیری و منهدم شده و هر سه قایق بدون سرنشین نیز نابود شده است.

با این حال روسیه اعلام کرد که این حمله باعث آتش سوزی بزرگ در یک کارخانه کشتی سازی در سواستوپل شده که بر اثر آن 24 نفر زخمی شده اند. خبرگزاری تاس میگوید که وضعیت 4 نفر از مجروحان در شرایط متوسط گزارش شده است و بقیه حال عمومی خوبی دارند.

مقامات محلی می‌گویند که به دو کشتی آسیب رسیده است.

براساس گزارش بی بی سی، منابع اطلاعاتی ارتش اوکراین می گویند یک کشتی بزرگ آبی خاکی روسی و یک زیردریایی که هر دو در اسکله مستقر بودند و به نظر می‌رسد تحت تعمیر هستند آسیب دیده‌اند.فارس