رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت گفت: با درخواست شهردار رشت، مهرداد گودرزوند چگینی رییس مجمع نمایندگان استان گیلان و عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در جهت کمک به بازگشایی رینگ ۹۰ متری شهر رشت از وزیر مسکن و شهرسازی تاییده لازم را دریافت کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، بیست و پنجمین جلسه کمیسیون بودجه با حضور اعضا و مشاوران کمیسیون و مدیران شهرداری در سالن جلسات شورا برگزار شد.

 رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت، سید شمس شفیعی با اشاره به پیگیری هر روزه در ارتباط با اختصاص بودجه ملی برای شهر رشت در تهران ، ادامه داد: تقریبا هر روز در تهران پیگیر بودجه هستم. پیش بینی ها برای تصویب حدود ۲ هزار میلیارد بودجه ملی است اما تا کنون این اتفاق محقق نشد.
وی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به گیلان افزود: باید منصفانه به رویدادها نگریست. در حالی که در دولت قبل از ردیف ملی برای رودخانه‌ها ۵۰ میلیارد اختصاص دادند؛ در سفیر اخیر رییس جمهور این رقم با ۱۱ برابر افزایش ۵۵۰ میلیارد در نظر گرفته شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر لزوم پیگیری همه مسوولین برای جذب اعتبارات ملی ابراز کرد: تصویب بودجه برای شهر رشت از اعتبارات ملی مهم است؛ اما مهمتر از آن جذب منابع است. در سنوات گذشته ۱۵۰ میلیون دلار اعتبار در بانک جهانی برای بخش بهداشت و آب و فاضلاب شهر رشت مصوب شد که از این رقم فقط ۷۵ میلیون دلار آن هم در طی چند سال جذب شد. همچنین از ۵۰ میلیاردی که در دولت قبل برای رودخانه های شهر رشت اختصاص یافت؛ برای رودخانه‌ها هزینه نشد. ۱۰۰ خروجی فاضلاب به رودخانه ها وصل است. مدیران استان و شهر باید همه توانایی خود را برای جذب این اعتبار و در ادامه جهت رفع آلودگی رودخانه ها معطوف کنند.
سید شمس شفیعی با تاکید بر مشکلات سراوان عنوان نمود: مشکلات سراوان به مشکل اصلی استان تبدیل شده است. در همین راستا وزارت کشور به عنوان یکی از مهمترین وزارت خانه ها، در شهرداری رشت حضور یافت و بر روی مشکل پسماند سراوان متمرکز شد. و رییس جمهور نیز به جاهایی که آلودگی شدیدی داشت حضور یافت و ابراز داشتند که در شهرهای دیگر برای ایجاد نشاط در شهر آب را به شکل مصنوعی وارد شهر می‌کنند؛ در حالی که در شهر رشت چنین موهبتی به شکل خدادادی وجود دارد ولی اینچنین آلوده‌ترین رودخانه است.
وی با تاکید بر منش مطالبه گری شورای ششم گفت: پیگیری‌ها و حساسیت شورای ششم موجب شد تا مسئله بهداشت جز اولویت های کاری در سفر رییس جمهور باشد. جلسات متعدد شورای ششم با نمایندگان مجلس، دعوت از رییس کمیسیون تلفیق مجلس، نمونه ای از این اقدامات است؛ که در نتیجه آن اتفاقات خوب برای شهر رشت در سفر رییس جمهور بود که در ادامه راه نیز باید پیگیر وصول آن باشیم.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پیگیری رینگ ۹۰ متری شهر رشت بیان کرد: با درخواست شهردار رشت، مهرداد گودرزوند چگینی رییس مجمع نمایندگان استان گیلان و عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در جهت کمک به بازگشایی رینگ ۹۰ متری شهر رشت از وزیر مسکن و شهرسازی تاییده لازم را دریافت کرد؛ تا مشکل مربوط به زمین‌های مسکن و شهرسازی در این مسیر حل شود و باید با پیگیری مشکل زمین‌های مربوط به شرکت سپیدرود را نیز حل کنیم. این قول را از طرف کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهررشت در دوره ششم به شهروندان خواهم داد تا در این دوره چند پروژه بزرگ را برای شهر رشت رقم بزنیم.