ندای گیلان:استاندار گیلان گفت: با حمایت از کارفرمایان خوب گیلان، مشکلات کارگری استان کاهش می‌یابد. دکتر محمدعلی نجفی روز گذشته در دیدار با اعضای ستاد کارگری گیلان که به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر برگزار شد، گفت: امسال سال رونق و پیشرفت است و دولت در تلاش است تا میزان تورم در کشور تا حد قابل […]

ندای گیلان:استاندار گیلان گفت: با حمایت از کارفرمایان خوب گیلان، مشکلات کارگری استان کاهش می‌یابد.

دکتر محمدعلی نجفی روز گذشته در دیدار با اعضای ستاد کارگری گیلان که به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر برگزار شد، گفت: امسال سال رونق و پیشرفت است و دولت در تلاش است تا میزان تورم در کشور تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

وی اضافه کرد: رونق کشور در کنار تلاش کارگران حاصل می‌شود و زمانی حقوق کارگران به خوبی رعایت می‌شود که از کارفرمایان خوب استان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه با مناسب شدن فضای کار و اشتغال سرمایه‌گذاران و کارفرمایان خود به دنبال کارگران می‌روند، خاطرنشان کرد: تثبیت نظام کار و بازار از اهداف مهم دولت است و انصافا در این مورد موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

نجفی با اشاره به اینکه متاسفانه در گذشته به افرادی که لایق نبودند وام‌های کلان داده شده است، خاطرنشان کرد: ۱۶۷۰ میلیارد تومان میزان معوقه بانک‌هاست که درصد ناچیزی از آن مربوط به مردم است و عده‌ای محدود هستند که این مبالغ هنگفت را به بانک‌ها بدهکارند.

استاندار گیلان تاکید کرد: دیگر به هیچ وجه چنین سهل‌انگاری‌هایی نباید در استان رخ دهد.

وی افزود: گیلان کارفرمایان بسیار خوبی دارد که خود به دنبال رعایت حقوق کارگران هستند و می‌خواهند با رضایت کارگران از خود رضایت خداوند و مراقبت از خود و خانواده‌شان را تضمین کنند.

نجفی تاکید کرد: همه در استان ملزم هستیم تا فقر و بیکاری را از بین ببریم و خوشبختانه وضعیت فضای کسب و کار در گیلان برای ششمین دوره متوالی همچنان جزء استان‌های برتر کشور است.

وی درخصوص وضعیت کارگرانی که در کارخانه‌های نیمه تعطیل کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما مشکلات این کارخانه‌ها را بررسی کرده‌ایم و اغلب آنها مشکل بانکی دارند که خوشبختانه با سفر دولت تدبیر و امید تسهیلات خوبی در حدود ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات مختلف استان از جمله حوزه تولید در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان گفت: باید زمینه‌های اقتصادی کارگران را تقویت کنیم و این امر در گرو حمایت از کارفرمایان خوب است.

رییس کانون شوراهای کارگری گیلان نیز در این دیدار گفت: برخی کارفرمایان از کارگران قردادهای سفید امضاء می‌گیرند و کارگران هم ناچار به امضاء هستند.

ایل چی در ادامه گفت: نبود امنیت شغلی از مهمترین مشکلات کارگران است.

وی اضافه کرد: متاسفانه دیده می‌شود برخی از کارفرمایان از کارگران قردادهای سفید امضاء می‌خواهند و چون کارگران برای تامین هزینه‌های زندگی خود به پول نیاز دارند، این قراردادها را امضاء می‌کنند.

وی ادامه داد: اخراج بدون دلیل از سوی کارفرمایان از دیگر مشکلاتی که کارگران با آن مواجه هستند.

ایل چی با بیان اینکه حتی گزارشی داشتیم که کارگری برای مراسم ازدواج خود مرخصی گرفته است و پس از مرخصی دیگر کارفرما حاضر به پذیرش وی نشده است، گفت: شنیدن چنین مواردی هر چند اندک بسیار ناراحت کننده است.

وی در ادامه به سخت و زیان آور بودن شغل کارگری اشاره کرد و گفت: برخی از کارفرمایان توان پرداخت این مبلغ را که دو برابر هم شده است، به سازمان تامین اجتماعی ندارند و باید چاره‌ای در این مورد اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث شغلی کارگران در بخش کارگران ساختمانی رخ می‌دهد، تصریح کرد: چندی پیش بیمه شدن این افراد اجباری شد، اما متاسفانه تخلفاتی هم رخ داد و بیشتر کسانی بیمه شدند که اصلا کارگر ساختمانی نبودند و باید دقت بیشتری در این خصوص اعمال شود.