ندای گیلان:رئيس کميسيون حمل ونقل و ترافيک شوراي اسلامي رشت گفت:پل زيرگذر شهيدرجايي و پل جوان از برنامه زمان‌بندي عقب هستند.  محمدحسين واثق ‌کارگرنيا در شصت‌وچهارمين جلسه کميسيون حمل‌ونقل و ترافيک شوراي اسلامي رشت، اظهار کرد: دستور کار اين جلسه درباره گزارش معاونت عمراني شهرداري درباره اقدامات انجام شده در زيرگذر شهيد رجايي و پل […]

ندای گیلان:رئيس کميسيون حمل ونقل و ترافيک شوراي اسلامي رشت گفت:پل زيرگذر شهيدرجايي و پل جوان از برنامه زمان‌بندي عقب هستند.

 محمدحسين واثق ‌کارگرنيا در شصت‌وچهارمين جلسه کميسيون حمل‌ونقل و ترافيک شوراي اسلامي رشت، اظهار کرد: دستور کار اين جلسه درباره گزارش معاونت عمراني شهرداري درباره اقدامات انجام شده در زيرگذر شهيد رجايي و پل جوان است.

وي با اشاره به اينکه معاونت حمل‌ونقل در مورد خط ويژه اتوبوس در خيابان امام خميني (ره) باید پيگير باشد، افزود: بحث خط ويژه نبايد بيش از سه ماه طول بکشد تمهيدات لازم هر چه سريعتر انجام شود.

رئيس کميسيون حمل‌ونقل و ترافيک شوراي اسلامي رشت گفت: پل زيرگذر شهيدرجايي و پل جوان از برنامه زمان بندي عقب هستند و بايد دلايل عقب‌ماندگي اين دو پروژه بررسي  شود و براي جبران آن طرح و برنامه ارائه شود.

کارگرنيا تصريح کرد: مباحث ترافيکي در کلانشهر رشت بسيار است و توسعه خيابان‌ها با توجه به رشد جمعيت و تعداد خودروها مناسب نيست و خيابان‌هاي رشت با قدمت 30 تا 50 ساله مانده اند و توسعه‌اي در عرض خيابان نداشته‌ايم.

وي با تاکيد بر اينکه کمک و مساعدت اعضاي کميسيون حمل‌ونقل بايد افزايش يابد،گفت: بايد اعضاي شورا به اين جلسات توجه داشته باشند و غيبت و تاخير نداشته باشند.

رئيس کميسيون حمل‌ونقل و ترافيک شوراي شهر رشت با بيان اينکه بايد علت تاخير پروژه‌هاي ترافيکي شهر تشريح شود، اظهار کرد: ساکنان مناطقي که به زيرگذر شهيد رجايي منتهي مي‌شوند براي رفت و آمد با مشکل مواجه هستند باید کارها صحيح و مطابق برنامه انجام شود و از حرکت لاک‌پشتکي پروژه زيرگذر شهيد رجايي جلوگيري شود.

عضو شوراي اسلامي رشت با تاکيد بر اينکه قانون وظايف شوراها را به خوبي مشخص کرده است،گفت: کم کاري‌هايي وجود دارد و ما مرتب از سوي مردم مورد انتقاد هستيم.

حاجي‌پور تصريح کرد: پيمانکاري مشخص کنيد که چاله‌ها و چوله‌هاي شهر را شناسايي و برطرف کند، شناسايي دست اندازها و چاله‌هاي شهر بر عهده يک پيمانکار مشخص باشد و براي انجام پروژه نظارت را قوي کنيد.

وي خاطرنشان کرد:اگر پيمانکاري به وظايف خود به موقع عمل نکرد بعد از اتمام فرصت پيمانکار را جريمه کنيد، نبايد پيمانکاراني که کار فني را به خوبي واقف نيستند وارد کار شوند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گيلان با بيان اينکه در انجام پروژه زيرگذر رجائي همکاري لازم با معاونت حمل و نقل شهرداري انجام شد، اظهار کرد: پروژه‌ها بايد در زمان خود به اتمام برسند چراکه فعاليت عمراني در شهر بر حجم ترافيکي مي‌افزايد.

تيمور شهيدي مقدم افزود: براي هدايت ترافيک شهر رشت به ميزان زياد نيروي انساني اختصاص داده شد و ما نيروها را نسبت به سال قبل افزايش داديم و ديگر کنترل ترافيک شهر با نيروي انساني امکان‌پذير نيست و بخش اعظم مشکلات با دروبين حل مي‌شود.

وي با تاکيد بر لزوم بودجه ترافيکي براي شهر رشت گفت: بايد نگاه مديريتي ويژه‌اي به بخش ترافيک شهر رشت شود.