سردار هامون محمدی گفت:  قضاوت ما در رابطه با موضوع بر اساس شناخت ، اطلاع و مشاهده است و در رابطه با دفاع مقدس  حرف زدن باید بر اساس قائده و دارای اعتبار باشد .

به گزارش ندای گیلان از رشت، سردار هامون محمدی در مراسم یادبود سردار شهید حجت نظری و شهید بشیر نظریبا بیان خاطره ای از آموزش خود به بسیجیان گفت :  ما راویانی هستیم حوادث را درک کردیم و واقعیت ها را به چشم دیدیم  ؛ ما باید در میدان باشیم .

وی سپس گفت:  قضاوت ما در رابطه با موضوع بر اساس شناخت ، اطلاع و مشاهده است و در رابطه با دفاع مقدس  حرف زدن باید بر اساس قائده و دارای اعتبار باشد .

سردار محمدی شهدا را بالاتر از فضائل انسانی دانست که تا زمان دفاع مقدس دیده شده بود ، معرفی کرد و گفت : شهید خوش روش با ۲۱ سال سن فرمانده گردان بود ؛ بیش از ۳۰۰ نفر را مدیریت می کرد و این را با شرایط امروزی نمی توان مقایسه کرد .

سردار محمدی با خاطره ای از شهید سلیمانی گفت : شکستن خط در دفاع مقدس با ۱۵ الی ۲۰ نفر رزمنده شکسته می شد ، رزمندگانی بودند شهادت طلب و اهل نماز شب و محاسبه گر وی به نقل از سردار سلیمانی بیان داشت که این سردار عزیز از همه مدافعان حرم این انتظار را داشت .

سردار هامون محمدی افزود : محاسبه الی الله و فقط برای خدا در شهدای ما وجود داشت ، شهید حجت نظری و بشیر نظری خط شکن بودند.

وی بیان داشت :  قریب به ۴۰ سال پیش حجت نظری  به تربیت بچه ها در  یک کانتینر کوچک در همین فومن می پرداخت و فقط ملاک محاسبه آن برای خدا بود ، سردار عزیز  شهید حاج حسین همدانی همین ویژگی را داشت .

وی گفت :  شهید بشیر نظری مداح بود بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و با بلم دوست و همدمش شهید علی آتشین صدف به برادرش حجت رساند  و در هورالعظیم در همان عملیات شهید حجت نظری مجروح شد . هامون محمدی گفت : شهید حجت نظری در خط مقدم بود به شهادت رسید .

وی شهدا را قهرمانان واقعی دانست  که با انتخاب درست نه حادثه به شهادت رسیدند.