جمعی از اصحاب رسانه گیلان با انتشار نامه سرگشاده‌ای خواستار توجه استاندار به مواردی برای کنترل بیماری کرونا شدند.

به گزارش ندای گیلان،در این نامه که تاکنون به امضای یکصد نفر از اهالی رسانه گیلان رسیده ضمن قدردانی از جانفشانی کادر درمانی استان و تسلیت به خانواده‌های داغدار و قدردانی از مدیران تلاشگر چندین درخواست عنوان شده است.

۱. قرنطینه کامل شهر به صورت تعطیلی اجباری تمامی بنگاه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و تفریحی غیرضروری و بستن گذرگاه‌های ورودی و جلوگیری از ورود مسافران تا اطلاع ثانوی
۲. ارائه تسهیلات مالی و کمک به اقشار کم درآمد و مساعدت با کارفرمایان در حوزه‌های بانکی و تامین اجتماعی که در روز‌های قرنطینه باید تعطیل باشند. مانند درخواست از بانک‌ها درباره تعامل با بدهکاران اقساط بانکی و دریافت تضمین در این رابطه و تلاش برای جبران هزینه‌های معیشتی شهروندان از طریق پرداخت یارانه به ویژه به اقشار و دهک‌های پائین جامعه و هنرمندانی که مجبور به تعطیلی برنامه‌های خود شدند.
۳. کاستن از ساعت کاری ادارات دولتی و تعطیلی هفتگی ادارات و شرکت‌ها از یک روز به چند روز
۴. اطلاع رسانی گسترده و ارایه آمار واقعی به مردم برای آگاه کردنشان به میزان خطر و دعوتشان به قرنطینه خانگی
۵. امکان برخورداری عادلانه بیماران از آزمایشگاه‌ها و واحد‌های درمانی برای انجام تست کرونا
۶. ضرورت ایجاد بیمارستان صحرایی که پیش از این توسط نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت رد شده بود و نیازمند بررسی دوباره است
۷. رفع انحصار توزیع دارو در داروخانه‌ها برای جلوگیری از تشدید و ازدحام و درگیری‌های احتمالی همان طور که در چند روز گذشته مشاهده شده است.

اصحاب رسانه در پایان آمادگی خود را برای کمک رسانی بی شائبه در زمینه‌های مختلف اطلاع رسانی اعلام داشته و ابراز امیدواری کرده اند که در سایه تلاش و توانمندی همه مدیران استان و همچنین دعای خیر مردم و زحمات بی شائبه کادر درمانی بلایای اخیر از استان و کشور رخت بربندد.