فرماندار رودبار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت، جمعیت هلال احمر اولین کلاسهای آموزش مقابله با بحران را برای روسای ادارات و نیز آموزش دانش آموزان برگزار کند.

به گزارش ندای گیلان از رودبار، محمد صالح ضیایی با بیان اینکه ایران جزء 10کشور بلاخیز دنیا وگیلان نیز از جمله استان های حادثه خیز است،گفت: شهرستان رودبار نیز بیشترین حوادث پیش بینی نشده استان را دارد و بر همین اساس وظیفه ما در بحث بحران جدی و حساس است.
فرماندار تاکید کرد: تمام ادارات باید بانک امکانات شهرستان از قبیل ماشین آلات، تجهیزات، نیروی انسانی و لوازم ضروری را تهیه و در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران قرار دهند.
ضیایی با اشاره به نزدیکی فصل سرما و یخبندان گفت: بخشداران نسبت به تشکیل تیم امداد و نجات اقدام و دستگاه های خدمات رسان پیش بینی های لازم جهت تهیه مواد لازم از قبیل نمک و ماسه را در دستور کار خود قرار دهند.
وی گفت: تمام ادارات شهرستان رودبار به برق اضطراری که از الزامات اولیه وقوع بحران است مجهز گردند، اداره گاز رودبار به همراه بخشداران و دهیاران آگاه سازی وآموزش لازم را به روستاهای گازرسانی شده داشته باشند.
فرماندار رودبار با اشاره به راه اندازی اورژانس هوایی در گیلان گفت:دستگاه ها عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان مکان هایی جهت پدهای بالگرد در سطح شهرستان را شناسایی و اطلاعات مربوطه را جهت برنامه ریزی به اداره کل بحران ارسال نمایند.