مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در استان خبر داد و گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۷۱ میلیمتر باران در آستارا ثبت شده است.

به گزارش ندای گیلان از آستارا،محمد دادرس در گفتگویی با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی در منطقه است.

وی افزود: بر همین اساس بارندگی و وزش باد، احتمال رعد و برق و تگرگ مورد انتظار است و به تدریج از عصر و شب سه شنبه کاهش ناپایداری پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۷۱ میلیمتر باران در آستارا ثبت شده است، افزود: تا کنون امام زاده اسحاق با ۱۴۵ میلیمتر، بندر انزلی با ۱۳۵ میلیمتر، رضوانشهر با ۹۰ میلیمتر و تالش با ۸۳ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را در گیلان داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا در گیلان ۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، افزود: احتمال بارش باران سیل آسا در شهرهای غربی استان همچنان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی در استان خبر داد و بیان کرد: فعالیت‌های دریانوردی برای امروز سه شنبه ممنوع بوده و برای صبح چهارشنبه در نواحی شرقی موقتاً نامناسب است.

دادرس با بیان اینکه هشدار سطح زرد هواشناسی در بخش کشاورزی نیز صادر شده است، ادامه داد: کشاورزان در بخش‌های مختلف اعم از مرغداران، گلخانه داران، شالیکاران و… تمهیدات لازم را در این ایام به عمل آورند.

کد خبر 5889366