مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال فردا (چهارشنبه) با میزبانی تیم‌های تهرانی از حریفان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور از فردا با برگزاری دو دیدار در تهران آغاز خواهد شد. تیم‌های شهرداری ارومیه، بانک سرمایه، ثامن الحجج خراسان و پیکان تهران به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرده‌اند که در این مرحله بانک سرمایه با ثامن الحجج و پیکان تهران با شهرداری ارومیه مصاف خواهد داد.
نخستین مسابقه دور رفت مرحله نیمه‌نهایی از ساعت 15 و 30 دقیقه آغاز می‌شود که در این مسابقه پیکان تهران از شهرداری ارومیه پذیرایی خواهد کرد. این مسابقه حساسیت‌های بالایی دارد و به نوعی تکرار فینال فصل گذشته است. از طرفی وجود بازیکنانی مانند ورمیلیو و نیکولوف که سابقه حضور در ارومیه را دارند مقابل بازیکنانی چون معروف و کشاورزی و عبادی‌پور و … می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد. با توجه به اینکه هواداران ارومیه در هیچ مسابقه‌ای تیم محبوب خود را تنها نگذاشته‌اند انتظار می‌رود این بار هم خانه والیبال تهران را پر کرده و از تیم شهر خود حمایت کنند؛ البته پیکانی‌ها هم در دیدارهای گذشته نشان داده‌اند به خوبی می‌توانند از شرایط میزبانی خود استفاده کنند و با خریدن بلیت‌ها مانع ورود تماشاگران تیم حریف شوند.
تیم شهرداری ارومیه که در مرحله نخست پلی‌آف در دو دیدار متوالی سایپا را شکست داده و از دور مسابقات حذف کرد، نسبت به پیکان چند روز استراحت بیشتری داشته است. پیکانی‌ها سه مسابقه سخت با متین ورامین برگزار کردند و در مسابقه سوم موفق به کسب مجوز حضور در مرحله نیمه نهایی شدند.
در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی تیم بانک سرمایه با تمام ستاره‌هایش میزبانی ثامن‌الحجج خراسان خواهد بود. خراسانی‌ها با هدایت جبار قوچان‌نژاد با تمام مشکلاتی که داشتند توانستند خود را به جمع 4 تیم برتر برسانند و حالا انگیزه زیادی دارند تا نشان دهند که صعودشان به این مرحله از مسابقات شانسی نبوده است. جبار قوچان‌نژاد تیمش از وجود امیر حسینی که به گفته خیلی از کارشناسان هنوز هم بهترین پاسور ایران است سود می‌برد و این می‌تواند نکته مثبت برای خراسانی‌ها باشد، ضمن اینکه آنها چند بازیکن خارجی هم دارند که در بازی‌های مهم به داد این تیم رسیده‌اند.
در طرف مقابل بانک سرمایه که سرمایه‌گذاری خوبی هم برای این دوره از مسابقات کرده است، اصلاً دوست ندارد در این مرحله پرونده حضورش در این دوره از رقابت‌ها را بسته ببیند و حداقل توقع آنها از خودشان حضور در فینال است. بازیکنانی مانند سید محمد موسوی، شهرام محمودی، لوکاس ژیگادلو، مهدی مهدوی و … همگی سراسر انگیزه و انرژی هستند تا جواب اعتماد مسئولان بانک سرمایه را بدهند و از اعتبار خود دفاع کنند. تیم‌های بانک سرمایه و ثامن الحجج خراسان در دور مقدماتی نیز دو بار به مصاف یکدیگر رفتند که بانک سرمایه در هر دو مسابقه با نتایج 3 بر صفر و 3 بر 2 حریف خود را شکست داده است.
مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال به صورت 2 از 3 خواهد بود که دور رفت پنجم اسفندماه در تهران و دور برگشت یکشنبه، نهم اسفندماه در شهرهای مشهد و ارومیه برگزار خواهد شد. در صورتی که تیم‌های صعود کننده به دیدار نهایی در این دو مسابقه مشخص نشوند، روز چهارشنبه 12 اسفندماه دوباره تیم‌ها در تهران و برای سومین بار به مصاف یکدیگر می‌روند.
تیم‌های بازنده این مرحله به دیدار رده‌بندی که به صورت 2 از 3 برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند و تیم‌های برنده به دیدار نهایی که به صورت 3 از 5 خواهد بود، صعود می‌کنند.
انتهای پیام/رhttp://fna.ir/6FX4JM