مسابقات تیراندازی با کمان داخل سالن جهان در حالی در لاس وگاس به پایان رسید که با وجود همراهی 5 نماینده از ایران در کنار 4 ورزشکار، ملی‌پوشان نتوانستند به جدول حذفی راه پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات تیراندازی با کمان داخل سالن جهان روز گذشته در حالی به پایان رسید که از 4 نماینده کامپوند ایران هیچ کدام نتوانستند از مرحله مقدماتی صعود کنند.

مسابقات داخل سالن جهان که به میزبانی لاس‌وگاس برگزار شده بود 4 نماینده از ایران در کامپوند مردان در این مسابقات شرکت کردند که هیچ کدام نتواستند به مرحله حذفی صعود کنند. اسماعیل عبادی، یاسر عمویی، امیر کاظم‌پور و مجید قیدی نمایندگان ایران در مسابقات بودند.

* حضور شجاعی در کنار ملی‌پوشان چقدر قوت قلب بود؟

غیر از عدم نتیجه‌گیری ملی‌پوشان در مسابقات جهانی داخل سالن نکته‌ای که در اعزام به این مسابقات وجود دارد همراهی 5 نماینده از ایران است و موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌بینیم محمدعلی شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان هم در این سفر ملی‌پوشان را همراهی کرده است.

در حالی که بارها وزیر ورزش در نشست خود با روسای فدراسیون‌ها از آنها خواسته از سفرهای غیرضروری جلوگیری کنند، اما به نظر می‌رسد برخی از روسا نمی‌توانند از سفرهای پرزرق و برق خودداری کنند که سفر به آمریکا نیز یکی از این موارد است. فدراسیونی که مسئولانش بارها از مشکلات مالی حرف زده‌اند، حالا به نظر می‌رسد که دیگر از این مشکلات رنج نخواهند برد چرا که اعزام 5 همراه با 4 ورزشکار منطقی به نظر نمی‌رسد.

* آمریکا، کشوری که حتی برخی مدیران برایش سَر و دست می‌شکنند!

آمریکا یکی از سفرهایی است که همیشه شاهد بودیم در رشته‌های مختلف اعزام‌های بیشتری را نسبت به دیگر سفرها به خود اختصاص داده است. همیشه وقتی آمریکا در رشته‌ و یا کنگره‌ای میزبانی می‌گیرد ایران بیشترین نفرات را راهی می‌کند که در این بین ممکن است حتی نمایندگانی اعزام شوند که حضورشان واقعا غیر ضروری است. حتی مدیران ورزشی هم برایش سر و دست می‌شکنند!

یکی از این مواردی که می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد تیراندازی با کمان است. همراه با ملی‌پوشان این رشته، نجاری مدیر تیم‌های ملی، احمدی سرمربی، شجاعی رئیس فدراسیون، یک مترجم و یک نماینده از وزارت ورزش حضور داشتند، حالا سوال اینجاست حضور رئیس فدراسیون برای مسابقه‌ای که اهمیت زیادی ندارد ضروری است؟ شجاعی چقدر توانسته با حضور در کنار ملی‌پوشانی که حتی از مرحله مقدماتی صعود نکردند قوت قلب باشد؟

رشته‌ای که حتی المپیکی نیست، چرا باید تعداد همراهان اعزامی از ورزشکاران بیشتر باشد؟ رئیس فدراسیونی که خزانه‌دار کمیته ملی المپیک هم هست و چشم همه فدراسیون‌ها به کمک این خزانه‌دار برای رهایی از مشکلات مالی است، چرا باید به سفری برود که حضورش هیچ جواب منطقی ندارد؟

آیا وزارت ورزش روی اعزام‌های برون‌مرزی نظارتی دارد؟ شورای برون‌مرزی بر چه اساسی مجوزهای اعزام را صادر می‌کند که حتی مدیر روابط عمومی این وزارتخانه هم راهی چنین سفری شده است؟

به هر حال آنچه اتفاق افتاد اعزام گروه تیراندازی با کمان 5+4 نفره بود که هیچ دستاوری به همراه نداشت و به نوعی تور یک‌هفته‌ای لاس وگاس به صرف حذف شدن بود.

انتهای پیام/آ

http://fna.ir/QS7GIH