دکتر سراجی رئیس پژوهشکده چای کشور گفت:توجه بیشتر صدا و سیما به تبلیغ محصولات سالم و ارگانیک داخلی مثل چای و ایجاد جذابیت‌های لازم با بسترهای مناسب برای روستاییان و بیمه تامین اجتماعی برای آنان، کاهش مهاجرت به شهرها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ندای گیلان، دکتر سراجی رئیس پژوهشکده چای موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سلیمانی امام جمعه  شهرستان لاهیجان در دفتر امام جمعه دیدار کرده و نشست صمیمانه و تخصصی داشتند.

در ابتدای دیدار، رئیس پژوهشکده چای ضمن ارائه آخرین دستاوردهای کاربردی حوزه‌ی پژوهش، توسعه فناوری و امور انتقال یافته‌ها پژوهشکده در سال‌های اخیر، اهم برنامه‌های تدوین شده فراروی پژوهشکده را تشریح و تبیین کرد.

موضوعاتی از قبیل توسعه ارقام اصلاح شده در منطقه، مشارکت فنی در تکثیر انبوه ارقام اصلاح شده با همکاری بخش اجرا و خصوصی، همکاری مستمر با طرح‌های نظام نوین ترویج و یاوران تولید برای انتقال آخرین یافته‌های کاربردی پژوهشکده به بهره برداران، گره زدن بحث گردشگری در باغ‌های چای (در قالب اکواگروتوریسم) با اقتصاد روستاهای مناطق چای‌خیز به کمک سایر مجموعه‌های مرتبط با موضوع، اقتصادی کردن محصول در مناطق و ایجاد جذابیت‌های لازم با بسترهای اقتصادی برای روستائیان و کاهش مهاجرت آنان به مناطق شهری، پیگیری بیمه تامین اجتماعی چایکاران برای ایجاد امنیت شغلی آن‌ها و توجه بیشتر صدا و سیما به تبلیغ محصولات سالم و ارگانیک داخلی مثل چای از اهم مطالب عنوان شده دکتر سراجی در دیدار با امام جمعه شهرستان لاهیجان بود.

دکتر سلیمانی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی و خوشوقتی از دیدار انجام شده، استقبال مطلوبی از صحبت‌های رئیس پژوهشکده در این دیدار داشتند. امام جمعه شهرستان لاهیجان مدیریت دانش و پژوهش در کشور را دارای اهمیت ویژه دانستند و نقش پژوهشکده چای را در شکوفایی صنعت چای را متذکر شدند و  رهنمودهای لازم برای اجرایی کردن این مباحث مطرح شده را مطرح کردند.

وی قول مساعد دادند که ضمن بازدید از ستاد پژوهشکده در آینده نزدیک، همکاری‌های لازم را به کمک سایر نمایندگان ولی‌فقیه در شهرستان‌های چای‌خیز استان، فرماندار و نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی برای پویایی و شکوفایی صنعت چای کشور را خواهند داشت.