مدیر کل تامین اجتماعی گیلان از تمدید بخشودگی جرائم بیمه ای فرصتی مغتنم برای کارفرمایان بدهکاربه تامین اجتماعی خبر داد

به گزارش ندای گیلان،جمیل حق پرست در گفتگویی  با اشاره به دستورالعمل صادره تمدید بخشودگی جرائم بیمه ای جهت کارفرمایان برای سه ماه دیگر، آخرین فرصت استفاده از این مهلت را ششم اردیبهشت ماه سال ٩٦ اعلام کرد.

وی افزود: در راستای همسویی با سیاستهای اقتصاد مقاومتی وبمنظور همراهی با واحدهای تولیدی، صنعتی وخدماتی، طرح بخشودگی جرائم بیمه ای با فراهم شدن برخی شرایط تسهیل شده نسبت به مرحله قبل درحال اجرا است .

جمیل حق پرست، دارا بودن لیست حق بیمه طی چهار ماه از ١٦ ماه آخر پس ازقرار گرفتن در شرایط بحرانی، حذف ضمانتنامه های بانکی وجایگزینی چک تضمین بجای آن ، تعمیم و تسری امکان استفاده ازبخشودگی برای گروههای بیشتر را از ویژگیهای این فرصت جدید برشمرد .

مدیرکل استان با اشاره به وجود بیش از٣٠ هزار کارفرمای مدیون با افزون بر ٣٣٠ میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی درسطح استان گیلان، اظهار کرد: تمامی شعب تابعه استان با تفویض اختیار لازم تا سقف تعیین شده دربخشنامه مذکور آمادگی تعیین تکلیف بدهی های کارفرمایان از طریق تسویه کامل و یا انجام تقسیط را داشته و کارفرمایان می توانند درفرصت باقیمانده از این طرح و امتیازات آن بهره مندشوند .

وی با بیان اینکه دراین طرح پرداخت نقدی بدهی بصورت یکجا با صددرصد بخشودگی جرائم همراه خواهد بود افزود:امکان تقسیط بدهیها تا ٣٦ ماه در سطح استان وجود دارد که براساس جدول مربوطه و درخواست کارفرما با تعیین هرمیزان ازدوره های اقساط بین ٧٥ تا ٢٥ درصد از جرائم مشمول بخشودگی خواهد شد.