محمدرضا برجی در رشت با اشاره به اینکه مناطق شکار ممنوع گیلان تحت حفاظت محیط زیست هستند، اظهار کرد: این مناطق قابلیت ارتقا به پارک ملی را دارند.

ندای گیلان:محمدرضا برجی در رشت با اشاره به اینکه مناطق شکار ممنوع گیلان تحت حفاظت محیط زیست هستند، اظهار کرد: این مناطق قابلیت ارتقا به پارک ملی را دارند.

وی با بیان اینکه اقدام‌های لازم برای تبدیل مناطق شکار و صید ممنوع گیلان در حال انجام است، افزود: دو منطقه شکار ممنوع گیلان دارای ویژگی‌های منحصر به‌فرد است که برای تبدیل آنها به پارک ملی تلاش می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان منطقه شکار ممنوع دیلمان را به دلیل برخورداری از جانوران «شوکا» و «پلنگ» در استان‌های شمالی کشور منحصر به‌فرد خواند و گفت: امسال با نصب دوربین‌های مخصوص از پلنگ عکسبرداری شده است.

وی ادامه داد: منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر نیز به لحاظ تنوع زیستی گیاهی و جانوری بی‌نظیر است و از گونه جانوران «کل» و «بز» بهره می‌برد.

برجی دو منطقه مذکور را دارای ویژگی تبدیل شدن به پارک ملی دانست و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم دو منطقه شکار ممنوع دیلمان و اشکورات را تبدیل به پارک ملی کنیم که این امر در جذب گردشگران بیشتر تاثیر زیادی دارد.

وی از وجود پنج پناهگاه حیات‌وحش در گیلان خبر داد و گفت: تالاب امیرکلایه لاهیجان، پناهگاه لوندویل آستارا، سلکه بخشی از تالاب انزلی در صومعه‌سرا، چوکام بخش دیگری از تالاب انزلی و … جزو پناهگاه‌های حیات‌وحش گیلان و مورد حفاظت محیط زیست محسوب می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه پنج مناطق حفاظت شده در استان وجود دارد، تصریح کرد: سیاه‌کیشم بخشی از تالاب از انزلی، لیسار و جوکندان تالش، گشت‌رودخان و سیامزگی فومن و شفت، سرولات جواهردشت رودسر و سیاه‌رود رودبار از جمله مناطق حفاظت شده گیلان هستند.

وی اول خرداد ماه امسال را روز جهانی تنوع زیستی عنوان کرد و یادآور شد: همه باید برای حفاظ تنوع زیستی و محیط زیست بسیج شویم و همکاری کنیم زیرا حفاظت از آنها به تنهایی از یک دستگاه خارج است و همه باید مشارکت کنند.