استاندار گیلان ضمن تشکر از ریاست جمهوری و نوبخت ، از همه مسئولان استان و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در اجرای این پروژه تشکر کرد.

به گزارش ندای گیلان،استاندار گیلان به خبرنگاران با ابراز خرسندی از ورود اولین قطار مسافربری به گیلان اظهار داشت: طی دو تا سه ماه آینده با حضور رییس جمهور به گیلان افتتاح رسمی برای استفاده عموم مردم محقق می شود.

وی با اشاره به بخش های تکمیلی این پروژه افزود: پروژه اتصال راه آهن قزوین- رشت به انزلی عملا آغاز شده و مسیر بعدی آستارا است که مسیر کریدور شمال جنوب را تکمیل و ما را به اسیای میانه و همچنین خلیج فارس را به خزر و شبکه ریلی ما را به اروپا متصل می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم توسعه زیرساخت های حمل و نقلی در گیلان به منظور تقویت اقتصاد داخلی و نیز توسعه گردشگری تاکید کرد و افزود: کاهش بار ترافیکی محورهای مواصلاتی و کیفیت افزایی به جریان سفر در کنار ارائه خدمات مطلوب به گردشگران آبادانی استان و افزایش اشتغال پایدار را به همراه دارد.

دکتر سالاری در پایان علاوه بر ریاست محترم جمهوری و معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ، از همه مسئولان استان و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در اجرای این پروژه تشکر کرد و گفت: نقش استانداران قبلی و کسانی که در ایام گذشته برای اجرای پروژه راه آهن تلاش کردند نیز شایسته تقدیر هستند.