عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: در شرایط بحران مالی شهرداری رشت، کنده‌کاری‌های اخیر معابر به منظور تعویض کفپوش‌ها غیر ضروری است.

به گزارش نداي گيلان: محمدحسین واثق‌کارگرنیا امروز با ابراز نارضایتی از کنده‌کاری‌های گسترده در خیابان و معابر این شهر به منظور تعویض سنگفرش‌ و کفپوش‌ها، اظهار کرد: در شرایط فعلی که شهرداری رشت توان برطرف کردن مشکلات مالی و پرداخت مطالبات پرسنل خود را ندارد نباید هزینه‌های غیرضروری به مردم تحمیل شود.

وی با اشاره به تعویض کفپوش‌های خیابان حاجی‌آباد رشت توسط شهرداری این شهر، افزود: پیمانکار ناظر بر این اقدام اعلام کرده که کیفیت کفپوش‌های قبلی بسیار مطلوب‌تر از کفپوش‌های جدید است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: اگر کیفیت کفپوش‌های قدیمی بهتر است چه دلیلی برای این کنده‌کاری‌ها وجوددارد و شهردار به‌جای نوسازی و تعویض کفپوش‌ها در مناطق مرکزی رشت بهتر است به آسفالت معابر خاکی در مناطق حاشیه‌نشین شهر اقدام کند.

وی به پرداخت مبلغ 100 میلیون تومان به باشگاه سپیدرود رشت اشاره کرد و گفت: اعضای شورا تمایل دارند در تمام بخش‌های ورزشی، فرهنگی، مذهبی و… حضور داشته باشند اما در شرایط فعلی مشکلات مالی شهرداری رشت به اندازه‌ای است که قادر نیست به چنین موضوعاتی ورود کند.

واثق‌کارگرنیا اضافه کرد: قرار است موضوع کمک مالی به باشگاه سپیدرود در قالب یک لایحه از طرف شهرداری در صحن شورای اسلامی رشت مطرح شود.

وی با بیان اینکه شهردار رشت بدون مصوب اعضای شورا مبلغ 100 میلیون تومان به حساب باشگاه سپیدرود واریز کرده و بعد لایحه را به صحن شورا فرستاده است، خاطرنشان کرد: این اقدام شهردار رشت توهین به اعضای شورا بود و شهردار اجازه ندارد بدون مصوبه شورای اسلامی چنین اقدام‌هایی انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در پایان با تصریح بر اینکه لایحه مذکور شهردار رشت نباید توسط اعضای شورا تایید شود، یادآور شد: اعضای شورا نباید این موضوع را تأیید کنند تا تخلفات بزرگ‌تر در آینده اتفاق نیفتد.