وزیر دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که ائتلافی متشکل از ۱۰ کشور برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ ایجاد شده است.

به گزارش ندای گیلان، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که ائتلافی چندملیتی برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ ایجاد شده است.

آستین طی بیانیه‌ای گفت که این ائتلاف علاوه بر آمریکا، شامل انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وی ادامه داد: «کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف به گشت‌زنی مشترک در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن می‌پردازند».

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: «افزایش حملات اخیر حوثی‌ها در دریای سرخ جریان آزاد تجارت را تهدید کرده، قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و نیاز به اقدام جمعی دارد».

طبق این گزارش، آستین با ادعای اینکه عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی یک چالش بین‌المللی است و نیاز به اقدام جمعی دارد، افزود: «هدف ائتلاف جدید تضمین آزادی دریانوردی و ارتقای امنیت منطقه است».

ارتش یمن بعد از حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون توانسته در حمایت از مردم فلسطین چندین کشتی اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی است، هدف حمله قرار دهد.

در هفته‌های اخیر به موازات تشدید حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند را تنگ‌تر کرده و پیش از این هم با پهپاد و موشک، اراضی اشغالی فلسطین و به طور مشخص بندر ایلات را هدف قرار داده است.

۴۰ درصد تجارت بین‌المللی جهان از طریق این تنگه که بین یمن، در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره عربستان و قاره آفریقا می‌‌گذرد، انجام می‌شود./فارس