فیروز فاضلی بیان داشت: شناسنامه فرهنگی استان همه موارد در ارتباط با فرهنگ و هنر استان چون اطلاعات مربوط به مجتمع های فرهنگی هنری، گروهها، مفاخر و … را شامل می شود.

ندای گیلان:فیروز فاضلی بیان داشت: شناسنامه فرهنگی استان همه موارد در ارتباط با فرهنگ و هنر استان چون اطلاعات مربوط به مجتمع های فرهنگی هنری، گروهها، مفاخر و … را شامل می شود.

وی، با اشاره به طرح تهیه و تدوین شناسنامه فرهنگی گیلان در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان، از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها خواست: این طرح را با جدیت پیگیری کنند تا به صورت مجموعه ای مدون، چاپ و در اختیار مخاطبان و سازمان ها قرار گیرد.

فاضلی تصریح کرد: تهیه شناسنامه فرهنگی هر شهرستان نیاز به هزینه خاصی ندارد و فقط همت روسا و همکاران ادارات را می طلبد تا اثری ماندگار برای شناخت اصحاب فرهنگ و هنر منتشر شود.

وی ادامه داد: تدوین شناسنامه فرهنگی اقدام وسیعی است و به همین دلیل هر شهرستان می بایست اطلاعات فرهنگی هنری مربوط به حوزه خویش را تدوین و سپس از برآیند آنها شناسنامه فرهنگی استان تدوین شود.

به گفته وی ،تدوین شناسنامه فرهنگی اگر چه زمان بر است ،اما نشان جایگاه فرهنگ و هنری استان خواهد بود.

فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار سال 94 اشاره کرد و افزود: اگرچه سال گذشته سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و

مدیریت جهادی معرفی شده بود اما شعار امسال دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی بیش از مبنای سیاسی ، فرهنگی است؛ و بر همین اساس وظیفه متولیان فرهنگی امسال خطیر تر است.

ایرنا