رژیم صهیونیستی دستور تخلیه ۱۴ شهرک اشغالی جدید را به دلیل ترس از شروع جنگ با جنبش حزب‌الله لبنان، با توجه به تشدید تنش‌ها در مرزهای شمالی صادر کرد.

به گزارش ندای گیلان، ارتش رژیم صهیونیستی و مسئولان سازمان‌های اضطراری آن، امروز یک‌شنبه، ۲۲ اکتبر با کمک مالی کابینه به طرح تخلیه شهرک‌ها، دستور تخلیه ۱۴ شهرک صهیونیست‌نشین جدید را صادر کرد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد: مناطق و شهرک‌های «سنر، دان، بیت هیلل، شار یشوف، هاگوشریم، لیمان، میتزووا، ایلون، گورین، گرانوت هاگلیل، ایون مناخیم، ساسا، تسفعون و راموت نفتالی» مشمول این طرح هستند.

روز گذشته، روزنامه صهیونیستی «معاریو» فاش کرده بود که شهرک‌نشینان در شمال فلسطین اشغالی، به خاطر طرح تخلیه منازل به کابینه تل‌آویو حمله و این تدبیر را «سطح پایین» ارزیابی کرده‌اند.

پیش از این، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از فعال شدن طرح تخلیه ۲۸ شهرک در مجاورت مرز با لبنان خبر داده و اعلام کرده بود که «هم‌اکنون مقدمات تخلیه ده‌ها هزار شهرک‌نشین در شمال در حال انجام است».

ترس مقامات تل‌آویو از پیوستن حزب‌الله به نبرد «طوفان الاقصی» در حالی افزایش یافته که رسانه‌های صهیونیستی بعد از گذشت دو هفته از نبرد، استراتژی «مشغول‌سازی و سردرگمی» جنبش حزب‌الله لبنان علیه نظامیان‌شان را در شمال سرزمین‌های اشغالی تحلیل و تأکید کردند که حزب‌الله «به آنچه می‌خواست دست یافت».

تحلیلگر نظامی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم روز گذشته خاطرنشان کرده بود: «تحلیل‌ها در اسرائیل بر این است که حزب الله هنوز تصمیم نگرفته آیا به این نبرد بپیوندد یا خیر؛ و این وضعیت، اکنون پاسخ اسرائیل را مهار می‌کند. اگر در نوار غزه دیوانگی کنیم، این ممکن است حزب‌الله را به پیوستن به این نبرد سوق دهد؛ به همین دلیل ارتش اسرائیل از سناریوی بازشدن درگیری در چند جبهه بسیار می‌ترسد».

عملیات مستمر مقاومت اسلامی لبنان علیه رژیم صهیونیستی، هم‌زمان با آغاز بمباران تلافی‌جویانه اشغالگران علیه غیرنظامیان در نوار غزه و در پی عملیات طوفان الاقصی، از ۸ اکتبر آغاز شده و گزارش‌ها حاکی از تلفات بی‌سابقه اشغالگران در جبهه شمالی و در نبرد با حزب‌الله است./فارس