معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان از تجهیز کتابخانه‌های مدارس با خریداری ۵۵ هزار جلد کتاب از سوی مدارس و اهدای خیران خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حسن پیراولیا گفت : از پارسال تاکنون ، ۵۵ هزار جلد کتاب از سوی مدارس، اولیای دانش آموزان و خیران خریداری و در اختیار کتاب خانه‌های مدارس استان قرار گرفته است.

وی از وجود ۲ میلیون و ۹۷۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس گیلان خبر داد و افزود: از سال گذشته ، ۲ هزار و ۶۱۶ مدرسه، کتاب خانه‌های خود را در سامانه سیدا ثبت کرده اند که از این میان، ۲ هزار و ۲۵۴ مدرسه کتابخانه مستقل و ۳۶۲ مدرسه هم کتابخانه کلاسی دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تجهیز امکانات در کتاب خانه‌های مدارس استان گفت : کتاب خانه‌های ۱۱۷ مدرسه ابتدایی و ۱۰۳ مدرسه متوسطه با وسایلی مانند میز ، صندلی ، قفسه و کمد دیواری تجهیز شدند.

حسن پیراولیا ، برگزاری جشنواره «دانایی، توانایی» را گام مهمی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در مدارس دانست و افزود: در ششمین دوره جشنواره «دانایی، توانایی»، ۱۱ هزار دانش آموز گیلانی در مرحله آموزشگاهی این رویداد فرهنگی و ۱۶ هزار دانش آموز هم در نخستین پویش کتاب خوانی «مبارزه با استعمار» شرکت کردند.