میرزا نژاد رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خمام روز قلم را به اهل قلم تبریک گفت .

به گزارش ندای گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان خمام میرزا نژاد روز قلم را به اهل قلم تبریک گفت .
متن پیام به شرح زیر است :
بی‌تردید در بیان اهمیت و عظمت قلم همین بس که خداوند به قلم سوگند یاد کرده و امروز روز قلم است؛ روزی که با بهانه‌ای دیگر حرمت قلم و پاسداشت اصحاب قلم را گرامی می‌داریم چراکه تراواشات قلم چونان جانی بر کالبد جامعه می‌دمد و جامعه‏‌ای که در آن اصحاب قلم‏ به فکر و اندیشه نپردازند، جامعه‏ای مرده و بی‏تحرک خواهد بود.
قلم زبان خداست، امانت آدم است و، ودیعه عشق و اهالی قلم رسولان سعادت بشر. قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان‌ها و بیان کننده تفکر، اندیشه و شخصیت صاحبان آن است.
روز چهاردهم تیر روزی برای یادآوری حرمت، منزلت و قداست قلم و اصحاب قلم و مجالی برای پاسداشت نویسندگان و فعالان عرصه فرهنگ و اندیشه است. اهل قلم صبور و متواضع اند ، عرصه فرهنگ را با نور کلمات روشن می‌کنند و برای جامعه راهی به رهایی از تاریکی می‌گشایند.
روز قلم، بهانه‌ای است تا بار دیگر حرمت و مرحمت قلم را یادآوری کنیم و گام در پیش بگذاریم برای ادای احترام به نویسندگانی که در حوزه‌ها و موضوعات مختلف قلم در دست گرفته‌اند و عرصه فرهنگ را با اندیشه‌های الهی و انسانی تغذیه می‌کنند.گرچه اهل قلم با مشکلات و مسائل متعددی مواجه هستند که بر همه ما وظیفه است تا با امید به آینده‌ای بهتر و تدبیر در جهت حل و رفع این مشکلات تلاش کنیم، اما بی تردید، این فروغ دانایی و شور دانش‌گستری است که پشتوانه‌ی همت و اهتمام این دانشوران است.
اینجانب بدینوسیله این روز فرخنده را به تمام اهالی اندیشه و اهل قلم تبریک می‌گویم و امیدوارم قلم اندیشمندان همواره در راه خدمت به خلق و تعالی فرهنگ و اندیشه این سرزمین بچرخد.
فاطمه میرزا نژاد
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خمام