کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» اثر محمدصادق کوشکی با کاریکاتورهای مازیار بیژنی به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» اثر محمد صادق کوشکی با کاریکاتورهای مازیار بیژنی که انتشارات موسسه خاکریز ایمان و اندیشه آن را منتشر کرده به چاپ دوم رسید.

پس از گذشتن حدود 4 ماه از انتشار این کتاب، در مجموع 6 هزار نسخه از آن به فروش رفته است و اکنون در این مدت راهی نوبت دوم چاپ شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب چنین آمده است:

«تاریخ ایالات متحده آمریکا خیلی جدی است! آن‌قدر جدی که حتی بخش‌ها و قسمت‌های شوخی آن هم جدی است! (تعجب نکنید! آن‌هایی که تاریخ را می‌شناسند، می‌دانند قسمت‌هایی از تاریخِ هر جایی شوخی است! یعنی همه جای یک تاریخ نمی‌تواند جدی باشد! مثلا ساختن مناره با کله‌ی مردم کرمان توسط آقامحمدخان قاجار به نظر شما شوخی نیست؟) و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدی، کار ساده‌ای نیست! آمریکایی‌ها بر خلاف ظاهرشان بیش از حدِ مجاز جدی‌اند! هدف کتاب، آموزش تاریخ نیست بلکه روایت آن است! به همین دلیل هرچه در این کتاب می‌خوانید "مستند" است! یعنی منابع و اسنادش موجود است! هیچ مطلبی بدون سند نیامده! اما راست و دروغش گردن ما نیست! گردن نویسندگان محترم مطالبی است که نشانی آن‌ها در انتهای هر مطلب آمده! آن‌هایی که حال و حوصله تحقیق دارند به منابع مراجعه کنند و آن‌هایی که بی‌حال و حوصله‌اند به ما اعتماد کنند!»

این کتاب که در قطع خشتی منتشر شده با قیمت 15 هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته و علاقه‌مندان به تهیه آن می‌توانند آن را از فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا خریداری کنند.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/9IOLAN