به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، اشکان حاجی عبدالهی گفت: متاسفانه مدتی است به علت کمبود منابع مالی و نبود اتاق فکر قوی،شاهد عدم تولید برنامه های نوجوان هستیم.البته در همین مدت اخیر یک برنامه دیدیم که به نظرم به اسم نوجوانان و به کام بزرگسالان و میانسالان بود. حاجی عبدالهی در مورد […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، اشکان حاجی عبدالهی گفت: متاسفانه مدتی است به علت کمبود منابع مالی و نبود اتاق فکر قوی،شاهد عدم تولید برنامه های نوجوان هستیم.البته در همین مدت اخیر یک برنامه دیدیم که به نظرم به اسم نوجوانان و به کام بزرگسالان و میانسالان بود.
حاجی عبدالهی در مورد دلیل ناکافی بودن اقدامات برای تولید برنامههای مخصوص نوجوانان اظهار کرد: متأسفانه امروزه کمبود منابع مالی در اکثر ارگانها وجود دارد اما توقع داریم همانطور که برای اقشار دیگر، برنامهریزی و تخصیص بودجه نسبتاً مناسبی صورت میگیرد برای قشر نوجوان نیز این اتفاق بیفتد.
حاجی عبدالهی عنوان کرد:همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند،امروز نیازمند به تولید برنامههای هنرمندانه و کارشناسانه برای اقناع فکری، روحی، دینی و علمی قشر نوجوان و جوان هستیم که امیدواریم در سریعترین زمان ممکن این دستور مقام معظم رهبری عملیاتی شود.
این تهیه کننده تلویزیون ادامه داد:مقام معظم رهبری همواره به بهره گیری و استفاده از نیروی جوانان اشاره داشته اند که به نظرم رسانه ملی یکی از ارگانهایی است که به شدت با جوانان همکاری دارد و جوانان زیادی در انجام کارهای آن نقش آفرینی می کنند،که این جای تحسین دارد و صداوسیما باید در این زمینه الگویی برای دیگر سازمان ها باشد.
تهیه کننده برنامه بدون توقف گفت:برای مثال ما ویژه برنامه ای را در اوایل سال 1394 برای شبکه جام جم به نام نصف جهان تولید کردیم که میانگین سنی عوامل ما 24 سال بود و یا برنامه بدون توقف که در اواخر سال 1394 تولید کردیم و از شبکه دو سیما پخش شد که میانگین سنی عوامل ما 19 سال بود.در این برنامه ها و تولیدات وجود نیروی جوان باعث پویایی و نشاط در کار ما شد.
وی افزود:به نظرم تهیه کنندگانی که بتوانند برنامه های خوب و با کیفیت در حوزه نوجوان تهیه کنند نسبت به تهیه کنندگان سایر ژانر ها کمترند،اما اگر برنامه های چندین سالن گذشته رسانه ملی را ببینیم،شاهد برنامه خوب و فاخری در حوزه نوجوان هستیم که اکثرا در شبکه دو سیما تهیه شده اند و قابل تحسین است و تهیه کنندگان آن آثار هنوز در جامعه ما حاضرند و قطعا در صورت وجود درخواست از سوی شبکه ها،حاضر به برنامه سازی هستند.
این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه در تولید برنامه های نوجوان هدف قلبی تهیه کننده مهم است،مطرح کرد:بعضا دیده ایم که برنامه هایی صرفا جهت پر کردن کنداکتور تولید شده است و از سوی نوجوانان نیز هیچ استقبالی صورت نگرفته است،درحالیکه برای تولید برنامه های نوجوان باید تهیه کننده اشراف کامل بر این قشر و دغدغه های آنان داشته باشد و برای سود مالی و صرفا انجام وظیفه،برنامه نوجوان تهیه نکند.
دبیر همایش نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گفت:از سالهای گذشته جلساتی متوالی را در دو سطح عمومی و خصوصی با مسئولین تصمیمگیر در قوه مجریه و قوه مقننه برگزار کردیم که در آن جلسات، نوجوانان مختلفی از جمله فعالین در عرصه فرهنگ و هنر حضور داشتند و این نوجوانان بارها به مسئولین اعلام کردند که برنامههای مخصوص رده سنی نوجوان بسیار کم است.

وی افزود: همه مسئولین نیز این موضوع را قبول داشتند و قول پیگیری دادند که تا این لحظه اقداماتی نیز شده است اما در حد مطلوب نبوده است.
دبیرهمایش نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد:به هرحال مطالبه امروز این است که قشر نوجوان نیازمند حمایت بیشتر مسئولین است.برای مثال در ضیافت افطاری اصحاب فرهنگ و هنر با رئیس جمهور محترم حضور داشتم،ولی درآن ضیافت به غیر یکی از همراهان بزرگوار ما،نوجوان دیگری حضور نداشت و انشاالله در سال آینده نوجوانان مختلفی که در عرصه فرهنگ و هنر زبانزد هستند را در اینگونه مراسم و ضیافت ها ببینیم.
وی افزود:البته شخصا بواسطه پیگیری برخی مباحث با بزرگواران در نهاد ریاست جمهوری مرتبط هستم و واقعا شاهدم که دولت به دنبال کار عملیاتی،سودمند،اثربخش و جدی در حوزه جوان و نوجوان است و به دنبال برگزاری جلسات تشریفی و بی نتیجه نیست،که بابت این مسئله باید به دولت تبریک گفت،چون بعضا شاهد برگزاری برخی جلسات تشریفاتی و بی نتیجه در دولت های گذشته و برخی ادارات و سازمانها بوده ایم.
انتهای پیام/