مسئول کمیته گردشگری ورزشی استان گیلان گفت: طبیعت هر ساله همزمان با فصل بهار سفره رنگین خود را برای حضور مردم در دامانش می‌گشاید اما برخی بی توجهی و سهل انگاری ها به اصول زیست محیطی موجب شده که طبیعت تنها قربانی روز سیزده بدر شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، رضا صدفی در گفت و گو با ایلنا در رشت در خصوص طرح از سبزه تا خاک مطرح کرد: در سال گذشته  کمیته گردشگری ورزشی گیلان در  راستای انجام فعالیت‌های مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی که با  تاکید  بر تاثیر مثبت بر محیط زیست شهری  باشد، همراه  با کمیته ورزش در طبیعت استان گیلان  تصمیم گرفتیم دو رودخانه مهم شهر که متأسفانه سالها اثری از زیبایی و پاکی گذشته را  ندارند را  در حد توان در روز طبیعت  نجات دهیم.

مشاور گردشگری کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت تاکید کرد: خروجی این رودخانه‌ها به سمت تالاب انزلی و دریای کاسپین  خواهد بود  که بی شک با رها شدن سبزه ها در آب دریا و رودخانه ها  منظره و جلوه زیبایی نداشتند.

مسئول کمیته گردشگری ورزشی گیلان عنوان کرد: سال گذشته ما ۲ هزار سبزه جمع آوری کردیم و امسال هم با توجه   با استقبال خیلی خوبی مواجه شدیم  و بیش از دو هزار سبزه جمع آوری شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بعد از ساعت ۲۱ در ایستگاه حضور نداشتیم اما همشهریان سبزه ها را در ایستگاه گذاشتند و در رودخانه رها نکردند که این موضوع بسیار حائز اهمیت و دلگرم کننده است.

صدفی اظهار داشت: این طرح توسط کمیته گردشگری ورزشی و کمیته ورزش در طبیعت هیأت ورزش‌های همگانی استان گیلان با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری کاج طلایی راه سفر اجرا شد‌.

صدفی با بیان اینکه تنها اتفاقی که در این خصوص ناخوشایند بود، افزود: در کنار ایستگاه با توجه به آموزش‌هایی که برای مردم عزیز  صورت گرفته بود اما باز هم اصرار به پرت کردن سبزه و ماهی قرمز همراه با پلاستیک و یا ظرف‌های سبزه در آب داشتند.