رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تجهیز بیمارستان‌های رازی رشت، انزلی و جدیدالاحداث تالش به دستگاه اکسیژن ساز افزود: تجهیز بیمارستان‌های لاهیجان، رودسر، لنگرود و بیمارستان الزهرا در رشت نیز در دست اقدام است.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به کمبود‌های قابل توجه در گیلان به لحاظ امکانات زیرساختی درمان و بهداشت لازم است تلاش‌ها در این زمینه افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تجهیز بیمارستان‌های رازی رشت، انزلی و جدیدالاحداث تالش به دستگاه اکسیژن ساز افزود: تجهیز بیمارستان‌های لاهیجان، رودسر، لنگرود و بیمارستان الزهرا در رشت نیز در دست اقدام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا و کفاف ندادن زیرساخت‌های درمان با توجه به شناور بودن جمعیت گیلان دولت تصمیم بر استقرار تجهیزات و امکانات بهداشت و درمان در این استان گرفت.

سالاری با تاکید بر اینکه باید برای داشتن جامعه‌ای سالم زیرساخت بهداشت و درمانی کافی وجود داشته باشد، گفت: تجهیزات و امکانات بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی گیلان نسبت به سال‌ها و حتی ماه‌های گذشته رشد فزاینده‌ای داشته است.

وی با اشاره به تجهیز مراکز درمانی گیلان به دستگاه‌های همچون اکسیژن ساز افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان رازی و یک دستگاه در بیمارستان جدید تالش راه اندازی شد که برای تهیه و نصب این دستگاه‌ها مجموعا حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر اکسیژن ساز بیمارستان انزلی نیز در حال نصب است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تجهیز بیمارستان‌های لاهیجان، رودسر، لنگرود و الزهرای رشت را نیز در دست اقدام دارد.