مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: ۴۲ بازرس بر فعالیت بیش از ۴۳ هزار مرکز عرضه فراورده‌های دامی استان نظارت می‌کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،هادی بابایی با اشاره به طرح تشدید نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی گیلان ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید ، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی این طرح که از دیروز ۲۰ اسفند در گیلان آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان در استان ادامه دارد.

وی با اشاره به نظارت شبانه روزی ۲۲ گروه ثابت و ۲۲ گروه سیار در قالب گشت‌های دامپزشکی در گیلان در این مدت، افزود: در این طرح ، ۴۲ بازرس بر فعالیت ۴۳ هزار و ۲۵۰ واحد تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان به ویژه مناطق ییلاقی نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان افزود: قصابی‌ها باید در حضور مشتری گوشت را چرخ کنند و مردم از خریداری گوشت چرخ کرده آماده در قصابی‌ها خودداری کنند.

بابایی از فعالیت ۳ کشتارگاه صنعتی دام و ۸ کشتارگاه صنعتی طیور در گیلان خبر داد و از شهروندان خواست از خرید هرگونه فرآورده‌های خام دامی بدون برچسب سازمان دامپزشکی خودداری کرده و هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضا روی برچسب مخصوص دقت کنند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: محصولات پروتئینی و دامی مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز و بهداشتی که محصولات را در یخچال نگهداری می‌کنند، خریداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان همچنین از مردم و گردشگران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در خصوص عرضه فرآورده‌های خام دامی ، با شماره تلفن‌های ۱۵۱۲ تماس بگیرند.