عضو شورای اسلامی شهر رشت با انتشار بیانیه‌ای از گیلانیان، دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان برنامه‌های متنوع سالگرد شهادت میرزاکوچکخان جنگلی قدردانی و سپاسگزاری کرد.

به گزارش ندای گیلان،محمدحسن عاقل‌منش در بیانیه‌ خود آورده است: امسال علی‌رغم اینکه سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی در استان گیلان با وضعیت قرمز کرونایی همراه بود اما برنامه‌های نود و نهمین سال شهادت این بزرگمرد خطه‌ گیلان با رعایت پروتکلهای بهداشتی از تنوع، تعدد و نوآوریهای مرتبط با دوران کرونایی نیز همراه بوده است.
وی تاکید کرد: این برنامه‌ها امسال نه تنها در قالب اجرای همایشها و نشستها بلکه با بهره‌گیری از فضای مجازی و ارتباطات آنلاین و شبکه‌های اجتماعی رنگ و بویی دیگر یافت و هر یک از گیلانیان به سهم خود با نوآوریهای ویژه اقداماتی را انجام دادند که در جای خود قابل توجه و تحسین بود.
عاقل‌منش خاطرنشان نمود: نقش صدا و سیما در تهیه برنامه‌هایی در خانه میرزا و انعکاس آن در شبکه استانی و کشوری قابل توجه بوده و هر یک از رسانه‌های گروهی هم به سهم خود فعالیتهایی مؤثر در تبیین اهداف نهضت جنگل داشته‌اند.
این عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تجربه‌هایی همچون برگزاری آیین یکصدمین سال تاسیس دبیرستان دکتر بهشتی(شاهپور)، برنامه گسترده یکصدمین سال تاسیس بلدیه در رشت در سال ۸۷ و تجاربی از این دست در شهر رشت عنوان نمود: به امید خدا باید از همین امروز همه دستگاه‌های اجرایی، فعالان فرهنگی، دانشگاهیان، فرهنگیان و فرهیختگان آستین همت را بالا بزنند و درصدد تدارک برنامه‌هایی ویژه برای یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک در سال پیش رو باشند که این برنامه‌ها می‌تواند در قالب تاسیس دبیرخانه یکصدمین سالگرد میرزا هماهنگ شده و بهتر به سرانجام برسد.
وی با قدردانی و سپاسگزاری از همه کسانی که در اجرای برنامه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، ادبی و اجرایی در سالگرد میرزا در رشت و سراسر کشور نقش داشته‌اند، گفت: به سهم خود این برنامه‌ها را رصد کرده و قدردان تک تک عزیزان و تلاشگرانی هستم که به این موضوع مهم و حساس برای گیلانیان، پرداخته‌اند.
عاقل‌منش همچنین تاکید کرد: از همه گیلانیان عزیز، دانشگاهیان، فعالان فرهنگی، روحانیون، شاعران، هنرمندان، گیلانشناسان، فعالان شبکه های اجتماعی مجازی و شهروندان گرامی شهرباران که در برنامه‌های گوناگون تدارک دیده شده هم شرکت کرده و یا نقشی داشته‌اند نیز قدردانی می‌کنم و امیدوارم پویش فرهنگی – هنری میرزا در یکصدمین سال شهادت این بزرگمرد خطه شمال به شکلی فراگیر و جامع بتواند برنامه‌هایی هدفمند را در زادگاه میرزا تدارک و اجرا نماید.