به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار فرهنگی فارس، عماد رحمانی در سال 1386با تاسیس شرکت رسانا کویر به صورت جدی وارد عرصه بازیهای رایانهای شد و تاکنون تولید آثاری همچونپرواز دوران، قتل در کوچههای تهران و سالهای سیاه را در پرونده کاری خود دارد.رحمانی در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی فارس گفت: قصد داشتیم آن […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار فرهنگی فارس، عماد رحمانی در سال 1386با تاسیس شرکت رسانا کویر به صورت جدی وارد عرصه بازیهای رایانهای شد و تاکنون تولید آثاری همچونپرواز دوران، قتل در کوچههای تهران و سالهای سیاه را در پرونده کاری خود دارد.رحمانی در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی فارس گفت: قصد داشتیم آن محتوایی را که با آن علاقهمند بودیم در بستری جدید به مخاطب عرضه بکنیم.رحمانی افزود: دوست دارم اثری که به عنوان کارگردان و مدیر پروژه تولید میکنم حرفی برای گفتن داشته باشد و البته این حرف، همیشه سیاسی نیست، سعی کردیم در هر بازی مثل مسیر عشق که درباره عملیات والفجر مقدماتی است، حرکت و حرف برای گفتن داشته باشیم و برای این کار از اساتید دانشگاه استفاده میکنیم.وی بیان کرد: بازیهای رایانهای به زودی به ابزاری که در تمامی حوزهها حرف اول را میزند، تبدیل میشود، همچنانکه الان، در حوزه شبیهسازهای نظامی، انتقال محتوا و حتی در حوزه تهاجمهای نرم، بازیهای رایانهای اولویت دارند.رحمانی درباره وضعیت صنعت بازی در کشور، خاطر نشان کرد: در ایران شروع خوبی در بازیهای رایانهای داشتیم اما هر قدر جلوتر رفتیم متاسفانه ضعیفتر شدیم.وی افزود: به جای اینکه بازی ایرانی با فرهنگ بومی خودمان، جریانساز بشود، بازیهای خارجی در ایران جریانسازی میکنند و تاًسف برانگیزتر این است که بازیسازهای داخلی از هیچگونه حمایت دولتی برخوردا نیستند و از طرفی به دلیل عدم قانون کپی رایت، بازار رقابتی وجود ندارد و به صورت گسترده، بازیهای خارجی در بازار پیدا میشود.سازنده پرواز دوران تصریح کرد: از مخاطبی ضربه میخوریم که گمان میکند کسی که بازی انقلابی تولید میکند از پول بیتالمال میلیاردها تومان به دست آورده است.رحمانی در مورد شبکه توزیع محصولات این حوزه گفت: در گذشته، از طریق ناشرهایی که فعالیت میکردند، آثار را میتوانستیم توزیع کنیم، اما متاسفانه در حال حاضر، به خاطر سیاستهای جدید و برداشته شدن هولوگرام، بازیهای غیرمجاز خارجی، عدم برخورد با ناشران غیرمجاز و… توزیع محصول و نشر به حالت مردگی افتاده است.این بازیساز خاطر نشان کرد: اگر عمار به بازیهایی که محتوا محور و فضا ساز هستند، توجه کند، مطمئنا مردم اعتمادشان به بازیهای ایرانی بیشتر میشود و با معرفی و استفاده از برند عمار و فضا سازی که صورت میگیرد، کمک مناسبی هم به بازار پخش می شود.رحمانی که بازیسازی را از شهر کاشان شروع کرده است، با انتقاد از تمرکز همه مسائل در تهران، اظهار داشت: در مقایسه با سالهای ابتدایی شروع این صنعت، شهرستانها هم به دلیل وجود اینترنت پر سرعت، فضا سازی و حمل و نقل مناسب، بهتر دیده میشوند گرچه هنوز با تهران قابل مقایسه نیستند.وی با اظهار امیدواری نسبت به بهبود شرایط بازیسازی ادامه داد: اگر کسی اثر خوبی تولید بکند، زمانی که حضور جشنوارهای مثل عمار را داشته باشیم، کارش میتواند دیده شود و اگر این جشنواره با قدرت حرکت کند قطعا تاثیرگذار میشود.
انتهای پیام/س