مدیران کل کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در دیدار مشترک بر ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه و زیرساخت های مطالعاتی از جمله بهره برداری کامل از پروژه کتابخانه مرکزی رشت تاکید کردند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با امیرحسین طاهری، مدیرکل این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این دیدار ضمن تبریک انتصاب امیرحسین طاهری، ضمن اظهار امیدواری به همکاری‌ها و هم افزایی بیشتر میان کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ثمره این همکاری‌های مشترک را برای جامعه فرهنگی استان بسیار مهم دانست.

تقوی همچنین به چالش‌های مختلف پیش روی مجموعه کتابخانه‌های عمومی در مسیر تحقق اهداف خود نیز اشاره و توسعه زیرساخت‌های مطالعاتی در استان بویژه شهر رشت را از مهمترین این موضوعات برشمرد.

وی بهره برداری کامل از پروژه کتابخانه مرکزی رشت را مهمترین اولویت فرهنگی استان عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این دیدار فضای فرهنگی استان گیلان را دارای ظرفیت‌های بسیار فراوان دانست و وجود اندیشمندان و علمای برجسته در این خطه را گویای این ظرفیت‌های عظیم فرهنگی برشمرد.

امیرحسین طاهری همچنین توسعه امر کتاب و کتابخوانی مورد تاکید مقام معظم رهبری را دارای درجه اهمیت فراوان در دوره جدید برشمرد و از هرگونه کمک و هم افزایی برای توسعه این حوزه از جمله بهره برداری کامل از کتابخانه مرکزی رشت استقبال کرد.

گفتنی است امیرحسین طاهری هفته گذشته به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان منصوب و معارفه شد.