در هفتمین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار رشت، ۱۷ طرح در حوزه عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان و انرژی، با صرف اعتبار ۱۵ میلیارد و 601 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حمیدرضا امام پناهی به رسم روزهای گذشته و در ابتدای ورود به بخش لشت نشاء، با حضور در گلزار شهداء این شهر و تجدید پیمان با شهدای والامقام ایران اسلامی، اظهار داشت: افزایش توجه دولت مردمی ایران قوی به شهرهای اقماری و روستاها و همچنین تلاش بر عدم تمرکز خدمات در مراکز شهری بزرگ، توسعه متوازن شهرستان و رونق بخش های مختلف را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار رشت در مراسم بهره‌برداری از مرکز جامع سلامت شماره ۲ لشت نشاء که توسط علوم پزشکی، با زیر بنای ۳۵۰ متر مربع و مجموع هزینه ۳ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان برای ساخت بنا، فراهم آوردن زیرساخت‌ها و تجهیز مرکز به مرحله بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: احداث این مرکز اقدامی ارزنده در ارتقاء شاخص های سلامت بوده و هر گامی که در حوزه بهداشت و درمان برداشته شود زمینه برخورداری از جامعه ای شاد و پرنشاط را فراهم خواهدآورد.

امام پناهی در ادامه حضور در شهر لشت نشاء، به صورت متمرکز ۱۲ پروژه شهرداری این شهر در حوزه عمران شهری شامل روکش آسفالت، نصب پل عابر پیاده و لوله گذاری و هدایت آب های سطحی، که با صرف اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده را افتتاح نمود.

وی جمع آوری و هدایت روان آب ها را یکی از موارد مهم در سهولت تردد شهروندان، بالا بردن ضریب ایمنی در عبور و مرور و مدیریت کارآمد در مواجهه با حجم بالای بارش های فصلی و رگباری معرفی و توجه به این امر را یکی از ضروریات اساسی در ارائه خدمات مجموعه شهرداری ها دانست.

نماینده عالی دولت در مرکز استان ضمن حضور در روستای لسکو، پل ارتباطی این روستا را که با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به اتمام رسیده است؛ مورد بهره برداری قرار داد.

وی در این باره اظهار داشت: پل ارتباطی روستای لسکو از کیفیت و ایمنی لازم برخوردار نبوده، که پس از سالها پیگیری مردمی و با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به گسترش و بهسازی شبکه راه‌های روستایی و استفاده هر چه بیشتر از جاذبه روستاها در راستای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی روستانشینان، امروز مراحل ساخت آن به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در مراسم افتتاح سه پروژه توسعه و تقویت شبکه برق بخش لشت نشاء که به همراه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و به صورت متمرکز در روستای لاشک برگزار شد؛ با بیان این مطلب که این پروژه‌ها شامل تبدیل شبکه فرسوده سیمی به کابل خودنگهدار، نصب ترانس و رفع مشکل ضعف برق روستاهای لاشک و اژدها کیا بوده و با صرف هزینه یک میلیارد و 531 میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: در نظر است تا در سال جاری با تبدیل ۱۰۰ کیلومتر از شبکه سیمی به کابل خودنگهدار گام‌های مهمی در تقویت شبکه توزیع برق لشت نشاء برداشته شود.

فرماندار رشت با اشاره به قطعی مکرر و کلافه کننده برق در تابستان سال گذشته، ثمره عملی نگاه جهادی و مدیریت عملگرا در پیشبرد امور را عدم مواجهه با قطعی قابل ملاحظه برق در تابستان امسال ذکر نموده و گفت: مطمئناً رویکرد جهادی رئیس محترم جمهوری و مجموعه کارگزاران نظام در استفاده از تمام توان و امکانات، نتایج درخشانی در رفع موانع و حذف محرومیت ها به دنبال خواهد داشت.