برگزیدگان نخستین مسابقه قصه گویی پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها ویژه شب چله سال 1399، با ارسال بیش از 40 اثر از سراسر کشور و خارج از کشور به دبیرخانه این مسابقه پس از داوری نهایی آثار معرفی شدند.

به گزارش ندای گیلان،نتایج نخستین مسابقه قصه گویی شب چله ویژه پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها که با انتشار فراخوان از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی با همکاری اداره کل بهزیستی استان گیلان و گروه فرهنگی گیله قصه برگزار شد، امروز چهارشنبه(۳دی ماه) با اعلام اسامی برگزیدگان این مسابقه فرهنگی اعلام شد.
بر اساس اعلام دبیرخانه این مسابقه متشکل از مسئولین اداره کل کتابخانه ها، سازمان بهزیستی و گروه فرهنگی گیل قصه ضمن قدردانی از تمامی شرکت کنندگان در این مسابقه فرهنگی که از ۱۲ آذر ماه سال جاری آغاز و تا ۳۰ آذر با شرکت بیش از۴۰ نفر از دوستداران فرهنگ و ادب ایران برگزار شد، ۹ اثر را به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی کردند.
همچنین با توجه به استقبال خوب شرکت کنندگان از بخش محلی این مسابقه که از تمامی شهرستانهای استان گیلان، تهران و خارج از کشور نیز آثار متنوعی ارائه شد، هیئت داوران علاوه بر نفرات، برتر ۴ اثر دیگر در این بخش و یک اثر در بخش فارسی را شایسته تقدیر دانست.
بر این اساس هیئت داوران نخستین مسابقه قصه گویی شب چله ویژه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نفرات برگزیده در بخش های مختلف این مسابقه را بدین شرح اعلام کردند؛

نفرات برتر بخش قصه گویی محلی:
۱- جواد اصغری از رشت
۲- انسی خسروی بلالمی از رودسر
۳- طاهره آرمیون از رشت
۴- نبی الله صالحی نژاد از رضوانشهر

نفرات شایسه تقدیر در بخش محلی؛
همچنین فریده صفرنژاد از رشت
صفورا ایجه‌ای از لاهیجان
زهرا اکبرزاده از رشت
و پرستو سام از هموطنان مقیم آمریکا شایسته تقدیر شناخته شدند.

برگزیده بخش قصه گویی فارسی؛
همچنین معصومه یداللهی از آستانه اشرفیه نیز بعنوان شایسته تقدیر در بخش قصه گویی فارسی نخستین مسابقه قصه گویی شب چله معرفی شد.
دبیرخانه برگزاری این مسابقه در پایان با اشاره به زمان مراسم تقدیر از برگزیدگان اعلام کرد این مراسم بزودی و با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی با حضور جمعی از شرکت کنندگان مسابقه، داوران مسابقه و مسئولین اداره کل کتابخانه های عمومی استان، سازمان بهزیستی و گروه فرهنگی گیله قصه برگزار می شود.
گفتنی است نخستین مسابقه قصه گویی شب چله همزمان با فرارسیدن بلندترین شب سال، در بخش های مختلف قصه گویی آزاد مادربزرگ ها و پدربزرگ ها با محوریت قصه ها و مثل ها، نقل ها، داستان های کهن و بومی بصورت فارسی و محلی بصورت فایل ویدیویی به مدت حداکثر۱۵ دقیقه با همکاری مشترک کتابخانه های عمومی گیلان ، سازمان بهزیستی و گروه فرهنگی گیله قصه در گیلان برگزار شد.