رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن از برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در شهرستان فومن خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از فومن،یوسف نیک در گفتگویی اظهار کرد: پانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در رشته های مختلف همزمان با سراسر کشور در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۹ و ۲۰ آبان ماه در شهرستان فومن برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش کارکنان دولت و نوآموزان موسسات قرآنی برگزار می شود، افزود: آزمون کارکنان دولت روز چهارشنبه و به صورت الکترونیکی و آزمون نوآموزان موسسات قرآنی و دواطلبان آزادصبح پنج شنبه در دو نوبت ساعت های ۸:۳۰ و ۱۰:۳۰در مجتمع فرهنگی و هنری سیدالشهدا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن ادامه داد: تمام کارکنان این اداره در بخش آزمون مربوط به کارکنان دولت و همچنین ۴۰ نفر از نوآموزان سنین بالای ۱۲ سال و دواطلبان آزاد نیز حضور دارند.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این آزمون، خاطرنشان کرد: در بخش حفظ، شرکت کنندگان می توانند در موارد حفظ یک جزء، دو جز، سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء، و حفظ جزء ۳۰و حفظ کل قرآن شرکت کنند.

به گفته این مسئول در بخش مفاهیم قرآنی نیز شرکت کنندگان در پنج رشته مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، اصول و عقاید امامت، تدبر جزء ۲۹ و تدبر جزء ۳۰ با هم به رقابت می پردازند.

نیک انجام هدف از برگزاری این آزمون ها را شناخت، رشد، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و تقویت ایمان، معرفت دینی و ترویج فرهنگ قرآنی اعلام کرد.مهر