ندای گیلان:مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های آزادسازی خرمشهر از 31 اردیبهشت تا سوم خرداد ماه امسال در این استان خبر داد.  رسول جلائی در جلسه تمهید مقدمات برگزاری برنامه‌های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در گیلان اظهار کرد: نهم فروردین ماه امسال اهداف، راهبردها و سیاست‌های اجرایی […]

ندای گیلان:مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های آزادسازی خرمشهر از 31 اردیبهشت تا سوم خرداد ماه امسال در این استان خبر داد.

 رسول جلائی در جلسه تمهید مقدمات برگزاری برنامه‌های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در گیلان اظهار کرد: نهم فروردین ماه امسال اهداف، راهبردها و سیاست‌های اجرایی برنامه حماسه ملی سوم خرداد که از ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده بود را به دستگاه‌ها و فرمانداری‌های استان ارسال کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه ارزشمند سال‌های گذشته تلاش می‌کنیم برنامه‌ریزی به صورت معقول انجام شود تا دستگاه‌ها با اطمینان بهتر و آرامش بیشتری نسبت به فعالیت‌های خود اقدام کنند.

جلائی بعضی از فعالیت‌ها را تبیینی و برخی را ترویجی خواند و بیان کرد: نشست‌ها، گفت‌وگوها و کرسی‌های آزاداندیشی جزو فعالیت‌های تبیینی محسوب می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر استفاده از فرصت مناسبت‌ها برای نشر آثار دفاع مقدس، بیان کرد: یکی از راه‌های حفظ دستاوردها معطوف به نشر اثر است.

وی خواستار بیشتر شدن فعالیت‌های گفتمانی در جامعه شد و تصریح کرد: فعالیت‌های گفتمانی در ترویج روایت صحیح کمک می‌کند و از تحریف جلوگیری می‌شود.

جلائی موضوع گفتمان به‌ویژه در محافل آموزشی و دانشگاهی را تاثیرگذار خواند و یادآور شد: ۳۱ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه امسال ویژه‌برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در گیلان اجرا می‌شود.

*اجرای برنامه‌های دفاع مقدس در بسیج هنرمندان گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور به ساماندهی موسسه‌های فرهنگی و هنری در استان اشاره کرد و گفت: بسیج هنرمندان متولی هماهنگی با موسسه‌های مذکور در گیلان است.

فیروز فاضلی از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه آزادسازی خرمشهر در گیلان خبر داد و بیان کرد: اجرای برنامه‌های مربوط به دفاع مقدس در بسیج هنرمندان استان تعریف می‌شود.