مدیرکل زندانهای استان با اعلام این خبر افزود: درهمایش منطقه ای نسیم مهر که همزمان با سالروز ملی حمایت از خانواده زندانیان برگزار می شود ، اهمیت و چگونگی حمایت از خانواده زندانیان از منظرشرع مقدس ، نمایندگان محترم شورای اسلامی ، مسئولان اجرایی استان و معاونت اصلاح و تربیت سازمان زندانهای کشورمورد بحث و بررسی قرار می گیرد .

ندای گیلان:مدیرکل زندانهای استان با اعلام این خبر افزود: درهمایش منطقه ای نسیم مهر  که همزمان با سالروز ملی حمایت از خانواده زندانیان برگزار می شود ، اهمیت و چگونگی حمایت از خانواده زندانیان از منظرشرع مقدس ، نمایندگان محترم شورای اسلامی ، مسئولان اجرایی استان و معاونت اصلاح و تربیت سازمان  زندانهای کشورمورد بحث و بررسی قرار می گیرد .

وی تعیین روز ملی حمایت ازخانواده زندانیان را درتقویم رسمی کشور فرصت مناسبی برای طرح مشکلات این قشر جامعه دانست و گفت: خانواده زنداني بي گناه ترين افرادي هستند که پا به پاي مجرم و همراه و همگام با او دوران مجرميت را توام با سختي در فراز و نشيب زندگي طي مي کنند و اين قشر، نيازمند حمايت هستند.
وی با اشاره به سیاستهای حمایتی ریاست سازمان زندانها بر ضرورت فرهنگ سازی  برای تغییر نگرش جامعه به خانواده زندانی تاکید کرد و گفت :بر اساس دیدگاه های ایشان باید این فرهنگ در کل جامعه نهادینه شود که هیچ خانواده‌ای  نباید به‌خاطر زندانی شدن یکی از اعضایش دچار آسیب شود؛ چرا که این آسیب یعنی بوجود آمدن کانون جرم احتمالی و بیشتر شدن چرخه جرم در کشور که به هیچ وجه در شان نظام ارزشی ما نیست.
حسینی تصریح کرد: اگر يکي از اعضاي خانواده به دلايل مختلفي همچون اعتياد، چک بلامحل، اختلاس، قتل و ديگر جرائم به زندان بيفتد خانواده متزلزل و متشنج مي شود. براي کاهش خطرات و جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي بهتر است به مشکلات خانواده هاي زندانيان رسيدگي شود ، و در این مسیر توانمند سازی خانواده های زندانیان  با بهره گیری از ظرفیتهای دولت ،کمکهای مردمی و خیرین موثر ترین ابزار توانمندی تلقی می شوند.
سید حمید حسینی در تشریح سیاستهای حمایتی سازمان زندانها در خصوص توانمند سازی خانواده زندانیان افزود: توانمندسازي خانواده هاي زندانيان شرايط خودحمايتي در آنان تقويت مي شود و مي توان زمينه مصونيت بخشي در مقابل آسيب هاي احتمالي را براي آنان فراهم ساخت.
همایش منطقه ای نسیم مهر  روز29 سه شنبه  اردیبهشت ماه جاری در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی زندانهای گیلان واقع در میدان شهرداری جنب اداره گذرنامه برگزار می شود .