کمیته هماهنگی هفته ملی سلامت مردان (سما) با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسوولان سازمان های استان در سالن کنفرانس این معاونت برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان،فردین مهرابیان – معاون بهدشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابتدا ضمن تقدیر از زحمات مجموعه دانشگاه در بحران برف اخیر، برخی از بیماری ها را  در بین مردان و زنان ، مشترک دانست و افزود: در برحی از بیماری ها  آمار ابتلا زنان نسبت به مردان همچنین ابتلا مردان نسبت به زنان به آن بیماری، بیشتراست.
وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته ملی سلامت مردان (۷-۱) در اسفند ماه سال جاری، شعار هفته  مذکور را ” محیط کار سالم، کارکنان سالم” عنوان کرد و گفت:  در اجرای تمامی برنامه ها باید همه تلاش ما  در راستای  ارتقا کمیت و کیفیت سلامت زندگی مردم باشد.
دکتر مهرابیان با تاکید بر  ضروری بودن نظارت بر شاخص های فرایندی، تصریح کرد: باید در کنار نظارت بر شاخص های فرایندی ، شاخص های پیامدی را هم مدنظر قرار داد.
در ادامه هریک از حاضران به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.
به منظور بزرگداشت هفته ملی سلامت مردان (۷-۱ اسفند) و ضرورت هماهنگی های درون بخشی و برون بخشی در برگزاری بهینه این مناسبت و در راستای حساس سازی در خصوص اولویت های سلامت مردان به گروه های مختلف در خانواده، جامعه ، کمیته هماهنگی هفته ملی سلامت مردان (سما) صبح امروز ، دوشنبه با حضور معاون بهداشتی دانشگاه ، معاون فنی و جمعی از مسوولان معاونت بهداشتی و سایر سازمان های استان در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد:  در سال جاری با توجه به اهمیت نقش مولد مردان در دوره پنجره جمعیتی ” سلامت مردان در محیط کار” با تاکید بر آموزش پیشگیرانه درخصوص بیماری های آنها از قبیل سرطان های مردان، ترومای ناشی ازحوادث، ناباروری و … به عنوان موضوع اصلی هفته مذکور انتخاب شده است تا سلامت جمعیت کثیر مردان شاغل کشور اعم از کارمندان، کارگران، صنوف و … دربخش صنعت، کشاورزی و خدمات در ارگان های دولتی و غیر دولتی را ممکن است فرصت های کافی برای دسترسی به خدمات سلامت نداشته باشند مدنظر قرار داده و مشارکت آنها را با همکاری همه جانبه دستگاه ها و سازمان ها و مراکز مختلف برای ارتقا سلامت جلب نماید