نشست تخصصی حوزه ایثارگران با حضور دکتر فرخی مسئول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در گیلان برگزار شد

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمدتقی تقی زاده مسئول امور ایثارگران اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات ایثارگران اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان همزمان با سالروز فتح خرمشهر با حضور مسئول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان و جمعی از فرزندان معزز شهدا ، آزادگان ، جانبازان و ایثارگران اداره کل حفاظت محیط استان در سالن امام رضا (ع) اداره کل برگزار شد .
در این نشست دکتر رضا فرخی مدیر هسته گزینش و مسئول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت روز مقاومت ، ایثار و پیروزی گفت : امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون رشادتها و فداکاری های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است . ایشان از برگزاری اولین نشست کمیته مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تعیین تکلیف پرونده شهدا و جانبازان یگان حفاظت سازمان خبر داد. وی با تاکید بر اینکه در این جلسه ۲۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت، گفت: برای این ۲۲ پرونده آرا صادر شد. ۲ پرونده شهادت و ۶ پرونده جانبازی احراز گردید و سایر پرونده ها که توسط بنیاد شهید احراز نشده بود به ستاد کل نیروهای مسلح جهت تصمیم گیری ارجاع شد.

دکتر فرخی از چاپ کتاب شهدای حفاظت محیط زیست در آینده نزدیک خبر داد و گفت : در جهت حل مشکل اشتغال فرزندان معظم شهدا و آزادگان و ایثارگران هم  در سال جاری ۸۰۰ نفر سهمیه استخدامی اخذ شده که امیدواریم در این راستا بتواند مشکل اشتغال این عزیزان را مرتفع نماید .
در ادامه دکتر ساسان کفایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت : ایثارگران و آزادگان و فرزندان معظم شهدای استان گیلان از جمله با اخلاص ترین ، نجیب ترین و فداکارترین فرزندان میهن عزیز مان هستند .  ایشان ضمن تبریک سالروز حماسه جاودانه و قهرمانانه فرزندان این مرز و بوم و آزادسازی خرمشهر ، یاد شهدا و ایثارگران  بویژه شهدای مدافع حرم و شهدای محیط زیست گیلان را گرامی داشت و از اعضا شورای اداری  خواست تا با عملکرد خوب خود  ادامه دهنده راه حماسه آفرینان جهاد، ایثار و شهادت باشند .
لازم به ذکر است که در این نشست تقی زاده مسئول امور ایثارگران اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با ارائه گزارش تصویری ، گوشه ای از عملکرد سال گذشته مجموعه همکاران و ایثارگران محیط زیست گیلان را برای حاضران ارائه نمود  و سپس هر یک از افراد حاضر به بیان نظرات و  دید گاه های خود پرداختند و پاسخ های لازم از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان و مسئول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارائه شد .
در پایان از ۳۲ نفر از فرزندان معزز شهدا ، آزادگان ، جانبازان و ایثارگران اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اهدا هدایا تقدیر بعمل آمد.