مراسم معارفه ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مراسم معارفر ولی جهانی مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل این اداره‌کل برگزار شد.

ولی جهانی در ابتدای این نشست ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت حال حاضر اقدامات انجام شده در خصوص حوزه‌های مأموریتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان پرداخت.

جهانی گفت: استان گیلان با دارا بودن بیش از ۵۰۰۰ اثر شناسایی شده در حوزه میراث‌فرهنگی و بیش از ۱۲۰۰ اثر ثبتی و بهره‌مندی از مواهب طبیعی و خدادادی به عنوان گنجینه طبیعت و تمدن نام‌گذاری شده است.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات خوبی در خصوص توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری به خصوص معرفی ۱۰۶ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تاریخی و طبیعی انجام شده و این گام بسیار ارزشمندی در تکمیل زنجیره ارزش گردشگری و تحول این صنعت اشتغال‌آفرین استان گیلان به شمار می‌رود.

ولی جهانی اظهار کرد: همچنین در حوزه صنایع‌دستی با ثبت ملی و جهانی چندین شهر و روستای استان گیلان خوشبختانه اکنون برند صنایع‌دستی هنرمندان گیلان در سطح منطقه درحال معرفی هرچه بیشتر است که این امر موجب ایجاد اشتغال پایدار و موثر خصوصا در حوزه روستایی و مناطق کمتر برخوردار استان شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان گیلان در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی و تأکید بر لزوم جذب همکاری‌های همگانی در حفاظت و پاسداشت از این میراث ارزشمند گفت: استان گیلان با بهره‌مندی از مواهب طبیعی همه‌ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است که به مناطق مختلف این استان سفر می‌کنند.

واحدی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری گفت: انتظارات از استان گیلان با توجه به پتانسیل‌های موجود و معرفی به عنوان پایلوت گردشگری بسیار بالا بوده و امیدواریم با رفع کمبود‌های موجود و تلاش‌های معاونت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری گیلان شاهد توسعه هرچه بیشتر در طرح‌های زیرساختی این استان باشیم.

جواد واحدی گفت: خوشبختانه با حمایت‌های اسدالله عباسی استاندار گیلان و شناخت ایشان از حوزه‌های مسئولیتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان شاهد اراده قوی برای توسعه صنعت گردشگری استان گیلان که از جمله موارد مورد تأکید ریاست محترم جمهور نیز قرار دارد هستیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت اضافه کرد: تأکید  ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر تقویت بازارهای فروش و عرضه محصولات صنایع‌دستی و ایجاد فضای بروز در بازار‌یابی محصولات هنرمندان ایرانی بوده و با تلاش‌های معاونت صنایع‌دستی استان گیلان در ثبت ملی چندین شهر و روستای استان گیلان با محوریت صنایع‌دستی اکنون باید به دنبال گسترش برند محصولات صنایع‌دستی گیلان در سطح ملی و فرامنطقه‌ای باشیم.

وی در انتها ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: با توجه به آشنایی کامل و تجارب مدیرکل جدید با حوزه‌های مأموریتی امیدواریم در آینده قطار توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری استان با سرعت بیشتری به حرکت خود ادامه دهد.