اولین محفل از محافل ده گانه انس با قرآن کریم به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با همکاری شهرداری منطقه یک در مسجد هاشمی واقع در محله علی آباد رشت برگزار شد

به گزارش ندای گیلان از رشت،اولین محفل از محافل ده گانه انس با قرآن کریم به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با همکاری شهرداری منطقه یک در مسجد هاشمی واقع در محله علی آباد رشت برگزار شد.

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در انتهای مراسم دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: سعی کرده ایم در یک سال گذشته اتفاقات خوبی را برای ساکنین این محله رقم بزنیم.

شهردار رشت با اشاره به ایجاد فضای فراغت در نزدیکی این محله، مشکل آب های سطحی در محله علی آباد را مشکل چندین ساله این محدوده دانست و افزود: به زودی پروژه جمع آوری آب های سطحی این محدوده انجام خواهد شد. وی همچنین از احداث پل عابر پیاده در آینده ای نزدیک در این محله خبر داد و نسبت به رفع سایر کمبودها ابراز امیدواری کرد.

در این برنامه سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، محمد پورناصرانی مدیر شهرداری منطقه یک، علیرضا قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، سید امیرحسین علوی  رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سید رضا موسوی روزان عضو شورای اسلامی شهر رشت وحجت الاسلام براتی مشاور امور روحانیت و مسوول ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر شهرداری رشت  حضور داشتند. همچنین فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهر   شورای اسلامی شهر رشت نیز در قسمت بانوان حضور یافت.

اقامه نماز جماعت، اجرای گروه تواشیح و قرائت قرآن توسط قاری بین المللی محمد فلاح پور از جمله برنامه های این محفل بود که با استقبال خوب رده های مختلف سنی نیز همراه بود.

دکتر ثابت قدم ،  ماه رمضان را ماه اخلاق دانست و در ادامه گفت: امیدواریم این ماه، منشا خوبی ها باشد. عیوب یکدیگر را کمتر ببینیم و در راستای توسعه فرهنگی محلات گام برداریم. حداکثر بهره را از این ماه مبارک ببریم و ان شاء الله بیشتر به خودمان بپردازیم و آرامش و تعالی و مبانی اخلاقی که ریشه در این ماه دارند را بیش از پیش در خودمان ببینیم و تقویت کنیم و به سایر اعضای خانواده و همسایگان منتقل کنیم.

شهردار رشت با تاکید بر تمرکز زدایی از مرکز شهر تصریح کرد: شهرداری رشت با تفکر محله محور سعی کرده است کلیه مقوله های حوزه های مختلف عمرانی، خدمات شهری، شهرسازی، ترافیکی و مقوله های مرتبط با زندگی روزمره مردم را تا اندازه ای ارتقا دهد.
وی تمرکز زدایی از مرکز شهر و نگاه فرایند های منطقه ای را در راستای کاهش فاصله مردم از مدیریت شهری دانست و افزود: کاهش این فاصله با حضور مردم در مدیریت محلات معنا پیدا می کند.

دکتر ثابت قدم خطاب به حاضرین در محفل گفت: اجتماع شما مبتنی بر انسجام شما است و انسجام شما بر اساس پذیرش شما و اخلاق حسنه است که مبانی دین به ما توصیه می کند. در این راستا بهتر است تضاد هایمان را به حداقل برسانیم. از این ماه مبارک استفاده خوبی ببریم و با تعامل مشترک، انسجام اجتماعی را به دست آوریم.
وی در پایان گفت : ذات مسجد محوری در محلات به توسعه و تحکیم این نگاه در ۵۵ محله کمک خواهد کرد و ادامه این روند اثراتش را در توسعه شهری نشان خواهد داد.

مسجد هاشمی در نزدیکی میدان شهدای هاشمی به سمت محله علی آباد رشت قرار دارد.