جلسه كارگروه ترافيك شهري رشت با حضور جمشيدپور سرپرست شهرداري رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان،جلسه كارگروه ترافيك شهري رشت با حضور جمشيدپور سرپرست شهرداري رشت برگزار شد.
در اين جلسه در ابتدا مطالعات ترافيكي ورودي شهر (چهار راه كانال،ميدان گيل) مطرح شد و براي آن سرعت طراحي ٨٠ و سرعت مجاز ٧٠ كيلومتر بر ساعت در مطالعات در نظر گرفته شد.
همچنين بازديد ميداني پليس راهور جهت تكميل تابلوها و سرعتگاه ها و… از جمله موارد ديگري بود كه به آن اشاره شد.
شايان ذكر است در صورت بريدگي همراه با انباره ٣.٦٥ متري بايستي ميانه وسط ٦ متر باشد و بريدگي با باز شدگي ٦٠ متري جهت گردش دو كاميون نوع دو بصورت همزمان براي آن در نظر گرفته شده است.
بريدگي ها به صورت استاندارد براي اين طرح اختصاص داده شده و امكان طراحي j ترن براي آن وجود نداشته است.
در ادامه اين جلسه، مشكل كمبود پاركينگ از جمله مسائل مهمي بود كه مورد بررسي قرار گرفت و تعدادي املاك ليست شد و پارامتر هاي آن بررسي و امتياز بندي شد.
شكل هندسي زمين ها ،كاربري هاي توليد كننده تقاضاي پارك و قيمت تملك از جمله مواردي بود كه براي احداث پاركينگ مورد بررسي قرار گرفت و با نظر كارشناسان حرفه اي در خصوص اين موضوع در نهايت با استفاده از اولويت اي اچ پي زمين هاي مورد نظر انتخاب شدند.
خيابان گلسار روبروي اداره پست ،خيابان تختي كوچه قربانزاده،خط ماشين (كارگر)،و ميدان صيقلان ابتداي خيابان احسانبخش ٤ مكاني بود كه با مطالعات فراوان براي احداث پاركينگ انتخاب شدند و خط ماشين كارگر و خيابان تختي كوچه قربانزاده از جمله مواردي بود كه با نظر اكثريت قرار بر بررسي كامل تري شد.
مطالعات امكان سنجي دو رينگ هسته مركزي حاجي آباد ، بخشي از خيابان امام خميني و بلوار مطهري از ديگر موضوعاتي بود كه در اين جلسه مطرح شد و سناريوهاي پيشنهادي آن ذكر شد.
به گفته حاضرين جلسه بخشی از اين طرح توسط طرح جامع بررسي شد و بخش ديگر ادامه اين مسير به خيابان حافظ به شكل رينگي در نظر گرفته شده كه در مجموع، نتايج اين دو رينگ با كاهش بار ترافيك همراه خواهد بود.
٣ پاركينگ در اين محدوده وجود دارد كه متاسفانه اين پاركينگ ها بصورت مشترك در يك سطح دسترسي قرار نميگيرند كه با احداث رينگ مورد نظر اين مشكل برطرف خواهد شد
همچنين كميته فني براي بازديد ميداني براي اين طرح در نظر گرفته شد.
اصلاح هندسي پيشنهادي،سامان دهي خط ويژه حمل و نقل همگاني و محدوديت ممنوعيت پارك حاشيه اي از جمله مطالعات ترافيكي در اين زمينه بود كه مورد بررسي قرار گرفت.