جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان فومن با حضور مير شمس مومني زاده فرماندار ،حجت الاسلام و المسلمين صفوي امام جمعه ، و ديگر اعضاي جلسه در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

ندای گیلان:جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان فومن با حضور مير شمس مومني زاده فرماندار ،حجت الاسلام و المسلمين صفوي امام جمعه ، و ديگر اعضاي جلسه در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

ميرشمس مومني زاده فرماندار فومن در اين جلسه گفت :بسياري از کشورهاي مستکبر جهان به قدرت نظامي تکيه دارند و بعضي ديگر از کشورهاي جهان تکيه بر اقتصاد خود نموده اند اما کشور عزيز ما تکيه بر انقلاب اسلامي و اعتقادات ديني و مذهبي مردمان خويش دارد و ميتوان گفت که اين رمز پيروزي ماست.
وي تصريح کرد: اگر در زمان هشت سال جنگ تحميلي در مقابل دنيا ايستاديم از برکات انقلاب اسلامي و اعتقادات ديني و مذهبي مردم ما بود.
فرماندار فومن افزود :انتقلاب اسلامي ما ابعاد مختلفي را در بر ميگرفت،يک بعد از انقلاب که بسيار با اهميت نيز است بعد فرهنگي انقلاب مي باشد.
فرماندار شهرستان فومن افزود:در جامعه امروز نبايد اجازه دهيم بين ارزش هاي ما و واقعيت هاي موجود فاصله بيفتد.
وي خاطر نشان کرد: دغدغه امروز همه مسئولين و مردم بايد مشکلات و معضلات فرهنگي باشد ، زيرا خارج از بحث مسئوليت اولأ همگي يک شهروند هستيم و در اين مسائل دخيل مي باشيم.
مومني زاده افزود:خانواده و بنيان خانواده امروزه بايد مورد توجه بيش تري باشد زيرا شاکله يک فرد  که وارد جامعه خواهد شد در وحله اول در خانواده شکل ميگيرد.
وي تصريح کرد:مهدهاي کودک بايد بر عملکردشان نظلرت انجام شود تا آموزش هاي لازم در مباحث فرهنگي به کودکان داده شود چون اين ها سازنده گان آينده جامعه ،پدران ،مادران و مسئولين کشور عزيزمان خواهند بود.
فرماندار فومن مساجد و کانون هاي فرهنگي را فرصت مناسبي براي تربيت مناسب کودکان و نوجوانان دانست و افزود:پدران و مادران ،فرزندانشان را با مساجد آشنا کنند،زيرا حضور در مساجد و کانون هاي فرهنگي مي تواند تأثير گذار باشد.
وي تصريح کرد:در بحث گردشگري آنچيزي که بسيار اهميت دارد بعد فرهنگي آن است.
وي فومن را شهر مرجع بزرگ جهان تشيع آيت الله بهجت(ره) دانست و افزود:بايد از ناهنجاريهايي که موجب آسيب ديدن افکار عمومي و آرامش خانواده ها و گردشگران ميشود جلوگيري شود و اين ميسر نخواهد بود مگر با افزايش کار فرهنگي.
مومني زاده خاطرنشان کرد: در بحث تبليغات محيطي و فزاسازي شهري بايد توسط شهرداري مديريت صورت گيرد تا آسيبي به سيماي شهر نرسد.
در پايان اين جلسه فرماندار ، امام جمعه و مسئولين شهرستان از آخرين وضعيت ساخت و تکميل مصلي نمازجمعه شهرستان بازديد نمودند.