‌‌‌‌‌ندای گیلان: مهدی باقربیگی یک عضو کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره توافق نامه انجام شده شهرداری و بنیاد سینمایی فارابی گفت: چند جلسه دوستان از تهران به اصفهان و چند جلسه هم ما به تهران رفتیم  توافق نامه ای از دل این جلسات […]

‌‌‌‌‌ندای گیلان:
مهدی باقربیگی یک عضو کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره توافق نامه انجام شده شهرداری و بنیاد سینمایی فارابی گفت: چند جلسه دوستان از تهران به اصفهان و چند جلسه هم ما به تهران رفتیم  توافق نامه ای از دل این جلسات شکل گرفت و قرار شد دبیر جشنواره ما معرفی کنیم و دوستان ایشان را  تایید کنند و کمیته برگزاری این جشنواره را هدایت کند که تمام تصمیمات از دل این کمیته بیرون بیاید. این کمیته متشکل از  نماینده شهرداری اصفهان، نماینده  شورای شهر و نماینده بنیاد سینمایی فارابی که همه با هم مشارکت  و همکاری داشته باشیم تا کسی رئیس  یا مرئوس نباشد  همچنین سلیقه کمتر در کارها دخیل باشد. یک جشنواره برگزار کنیم تا  پیشرفت و رونق سینمای کودک و نوجوان را باعث شود.
وی در ادامه گفت: متاسفانه روز گذشته توافقنامه ای که  صورت گرفته است را به صورت لایحه  برای تصویب در شورای شهر ارایه دادند که من  اعتراض کردم  که وقتی توافق نامه صورت گرفته است باید به مرحله اجرا برسد و ارایه اش برای تصویب جایگاهی ندارد لطف دوستان شامل حال شد و  لایحه را شهرداری  پس گرفت تا براساس همان توافق نامه کارها پیش برود.
باقربیگی درباره جشنواره کودک و تصمیم درباره برگزاری هر دو جشنواره کودک و نوجوان گفت: تولید در حوزه فیلم  کودک ونوجوان کم است و امکان تفکیک این دو موضوع وجود ندارد در سفری که آقای وزیر به اصفهان آمدند این مساله مهم را مطرح کردیم و ایشان  هم گفتند مشکلی با ادغام مجدد این جشنواره ندارند و بررسی می کنیم اما چون بخش نوجوان سال گذشته  در همدان برگزار شد امسال جشنواره کودک و مروری بر آثار نوجوان در اصفهان برگزار می شود و باشد و از سال آتی جشنواره  کودک و نوجوان توامان برگزار می شود.
وی در ادامه درباره برگزاری جشنواره گفت: برگزاری جشنواره همواره در  مهرماه بود  اما براساس بند توافق نامه باید  براساس استاندارد جهانی 7 فیلم جدید برای رونمایی در جشنواره باید وجود داشته باشد به همین دلیل و نزدیک شدن ایام محرم احتمالا برگزاری جشنواره به دی ماه موکول می شود البته زمان برگزاری باید با تقویم فارابی و ارشاد هماهنگ باشد تا برنامه ها  تداخل نداشته باشد
عضو شورای شهر اصفهان گفت: برای انتقال دبیرخانه به جشنواره اصفهان نیز آقای ایوبی اعلام کرد که مشکلی ندارد. ما  در اصفهان تلاش می کنیم تا  از تولید  چند فیلم کوتاه و بلند  حمایت کنیم و بتوانیم شاهد آثار اصفهانی در جشنواره نیز باشیم. متعلقاتی هر شهری دارد که ارث پدری نیست و باید در  جشنواره فیلم کودک و نوجوان باشد.
انتهای پیام/و