سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت گیلان از برگزاری اولین کارگاه آموزشی پایش کارتهای بازرگانی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،کارگاه آموزشی پایش کارتهای بازرگانی با حضور سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان و نمایندگان ادارات صمت شهرستانهای آستارا، تالش، بندر انزلی و اتاق بازرگانی گیلان برگزار گردید.

محمد فیض سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت گیلان در خصوص اهمیت برگزاری این کارگاه توضیحاتی ارایه و بر ضرورت پایش کارت بازرگانی تاکید کرد.
وی کارت بازرگانی را تنها مجوز معتبر برای واردات و صادرات کالا برشمرد و گفت: هر فرد حقیقی و حقوقی که قصد واردات یا صادرات محصولات و خدماتی را داشته باشد نیاز به این کارت خواهد داشت.

سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان استفاده از کارت بازرگانی دیگران (اجاره ای) را خلاف مقررات اعلام و افزود: نکته بسیار مهم دیگر در خصوص کارت های بازرگانی نحوه استفاده از این کارت ها می باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه کارت بازرگانی یک سند تجاری بسیار معتبر و مهم است، توضیح داد: دارنده آن دارای مسئولیت های زیادی است که توصیه می شود که اگر به منظور کمک به دیگران و یا با درخواست افراد دیگر برای دریافت کارت بازرگانی مواجه شدید از واگذاری کارت خود به دیگران به هر شکل و نحو ممکن خودداری بعمل آید.

گفتنی است در حال حاضر در استان گیلان 650 کارت بازرگانی در حال فعالیت هستند و همچنین در این نشست،کارشناس صدور کارت بازرگانی سازمان صمت در ارتباط با شرایط افراد حقیقی و حقوقی در دریافت کارت بازرگانی توضیحاتی ارایه و در خصوص نحوه بازرسی از مکان های فعالیت دارندگان کارتهای بازرگانی توضیحاتی ارایه داد و در پایان هر یک از مدعوین به بیان نظرات و پرسش های خود پرداخته و پاسخ های لازم داده شد.