رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان با قدرداني از زحمات اصحاب رسانه،از برگزاري دوره هاي آموزش بودجه ويژه رسانه ها به منظور تربيت خبرنگاران اقتصادي در استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، شراره كاوسي، رييس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، ضمن گراميداشت هفته قلم به جايگاه والاي اين عرصه اشاره و به لزوم داشتن خبرنگاران تخصصي در حوزه هاي مختلف از جمله حوزه اقتصادي و بودجه تاكيد كرد.

وي با قدرداني از زحمات اصحاب رسانه، افزود: فقدان ادبيات يكسان در گفتگوها و نشست با رسانه ها خصوصاً در زمينه بودجه موجب برداشت هاي مختلف از مباحث مطروحه مي شود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان با ضروري خواندن برگزاري دوره هاي آموزشي بودجه براي خبرنگاران اين حوزه، گفت: بايد تلاش كنيم ادبيات يكساني در مورد تعاريف و مفاهيم اقتصادي نظير بودجه داشته باشيم تا به هنگام اطلاع رساني و تهيه خبر برداشت ها از اطلاعات داده شده و عناويني مانند اعتبار، تخصيص، ابلاغ اعتبار، اسناد خزانه، سال مالي و نظاير آن درست به مخاطب منتقل شود.

كاوسي با تاكيد بر لزوم ايجاد نگاه موضوع محور و تخصصي در تهيه گزارش هاي خبري اصحاب رسانه استان گفت: اصحاب رسانه در موارد اين چنيني مي توانند در ارتباط با كارشناسان سازمان مديريت و برنامه ريزي اطلاعات مورد نياز را دريافت و در تهيه گزارش هاي خود استفاده كنند.به عنوان مثال بتوانند وضعيت يك پروژه و يا موضوع كلان را در برش ملي و استاني نيز مورد بررسي قرار داده و گزارش جامعي به خواننده ارايه دهند.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان اولويت دولت را اتمام پروژه هاي نيمه تمام براي توزيع اعتبارات عمراني دانست و گفت: هدف دولت پروژه هايي است كه بيشترين سهم را در كيفيت و ارتقاي زندگي مردم دارد.

خبرنگار:الیاس بشری