زمانی گفت:از ابتدای سال 96 تاکنون با تشکیل بالغ بر 40 پرونده متخلفین را تحویل مراجع قضائی کردند و تاکنون مجموعا به مبلغ صد و 61 میلیون جزای نقدی در حق صندوق دولت و 18 ماه حبس تعزیری یا یکسال تعلیق محکوم شده‌اند.

به گزارش ندای گیلان،رضا زمانی در خصوص وضعیت محیط زیستی رودخانه های شهرستان شفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت:برابر حکم صادره از سوی دادگستری شهرستان شفت یک نفر متخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه از شهرستان محکوم به پرداخت چهل میلیون ريال جزای نقدی شد.

وی افزود: در راستای وظائف سازمانی و دستور دادستان شهرستان شفت مبنی بر برخورد با تخریب کنندگان عرصه‌های زیست محیطی از جمله برداشت کنندگان غیرمجاز، پرسنل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت در گشت‌های مداوم و شبانه‌روزی از ابتدای سال 96 تاکنون با تشکیل بالغ بر 40 پرونده متخلفین را تحویل مراجع قضائی کردند و تاکنون مجموعا به مبلغ صد و 61 میلیون جزای نقدی در حق صندوق دولت و 18 ماه حبس تعزیری یا یکسال تعلیق محکوم شده‌اند.

زمانی خاطرنشان کرد:با توجه به مستندات پرونده تقریبأ تمامی دعاوی منجر به صدور احکام قضائی شده است و در آخرین فقره این پرونده‌ها، متخلف محکوم به چهل میلیون ريال جزای نقدی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت ادامه داد:در حال حاضر مناطق طبیعی و رودخانه‌ای شهرستان تحت کنترل و پایش یگان حفاظت محیط زیست بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برداشت با متخلفین برخورد خواهد کرد.

وی از دستگاه قضائی شهرستان به خصوص دادستان شهرستان تشکر و قدردانی و از آنها بعنوان پشتیبان و حامی محیط زیست یاد کرد.