دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در حالی که با موج انتقادهای جهانی به ویژه از سوی اتحادیه اروپا برای نقض برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت مواجه شده است، این پیمان را برای واشنگتن ناگوار خواند.

به گزارش ندای گیلان،ترامپ این سخنان را سه شنبه شب در ایالت تنسی و پس از اعلام آشکار اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه، انگلیس و آلمان همراه روسیه و چین در مخالفت با اقدام ضدبرجامی سه هفته پیش آمریکا اعلام کرد.
ترامپ گفت: برای آنکه اطمینان یابیم ایران هرگز به سلاح های هسته ای دست نیابد، سه هفته پیش آمریکا را از توافق هسته ای یک طرفه و ناگوار خارج کردم. به جای آنکه مانند همیشه بابت اقدام های واشنگتن عذرخواهی کنیم، بالاخره از کشور بزرگمان حمایت می کنیم.
این ادعای ترامپ در حالی مطرح شده که آژانس بین المللی انرژی اتمی در 11گزارش خود بعد از امضای توافق هسته ای تایید کرده که ایران به برجام پایبند بوده است.جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده که فعالیت های هسته ای کشورمان صلح آمیز است.
ترامپ در حالی این اظهارات را بیان کرده که 18 اردیبهشت ماه با اعلام خروج واشنگتن از برجام امضا شده در تیر ماه 94 بین ایران و 1+5 از جمله آمریکا قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تایید کننده این پیمان به عنوان سند الزام آور جهانی را زیر پا گذاشت.
اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر طرف قرارداد برجام از جمله روسیه و چین اعلام کردند که به این توافق پایبند می مانند. اتحادیه اروپا اعلام کرده است که از شرکت های فعال این اتحادیه در ایران حمایت می کند.