رئیس اداره امورشعب بانک مهر اقتصاد استان قم گفت: بانک مهر اقتصاد حامی تولید کالای ایرانی و صنایع داخلی کشور در سال حمایت از کالای ایرانی است. به گزارش ندای گیلان از قم، بهروز درخشان رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان قم در گفتگویی به تشریح برنامه های این بانک در سال ۹۷ کرده […]

رئیس اداره امورشعب بانک مهر اقتصاد استان قم گفت: بانک مهر اقتصاد حامی تولید کالای ایرانی و صنایع داخلی کشور در سال حمایت از کالای ایرانی است.

به گزارش ندای گیلان از قم، بهروز درخشان رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان قم در گفتگویی به تشریح برنامه های این بانک در سال ۹۷ کرده است.

لطفا نظر خود را در خصوص شعار سال 1397 بیان بفرمائید؟

با عنایت به نامگذاری سال 1397 به نام حمایت از کالای ایرانی و ضرورت حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی، بانک مهر اقتصاد با توسعه و ارتقاء مبالغ طرح کارت اعتباری، زنجیره شرکای تجاری بانک را گسترش داده تا زمینه حمایت بیشتر فراهم گردد. از اولویتهای بانک مهر اقتصاد مشارکت در ساخت واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها و حمایت از صنایع است و این بانک براساس رویکردی ارزش محور، ماموریت‌های اقتصادی خود را دنبال می‌کند که بر همین اساس با ورود به عرصه‌های وسیع و گسترده تر، توانسته است کمک حال صنعت کشور باشد. 

– بانک مهر اقتصاد در راستای حمایت از کالای ایرانی جه برنامه هایی را مد نظر دارد؟

بانک مهر اقتصاد با مجموعه های تولیدی بزرگی که کالاهای داخلی تولید می کند، در جهت ترویج استفاده از کالاهای اساسی و لوازم خانگی توافق نموده است و یک الگوی عملی مناسبی را طراحی و اجرایی کرده است، بطوریکه هزینه تولید را برای آنها کاهش دادیم، تا مردم با اخذ کارت اعتباری و تسهیلات ارزان قیمت، کالاهای تولید داخل را مصرف کنند تا جریان سازی برای اصلاح الگوی مصرف که از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است انجام پذیرد.

– لطفا در خصوص طرح کارت اعتباری کالای ایرانی توضیح دهید؟

 مبلغ تسهیلات کارت اعتباری کالای ایرانی تا سقف 300.000.000 ریال می باشد که از 50.000.000 تا 100.000.000 ریال با نرخ 15 درصد و تعداد اقساط 36 ماه و برای مبالغ 200.000.000 و 300.000.000 ریال با نرخ 18 درصد و تعداد اقساط 48 ماه در نظر گرفته شده است و پرداخت تسهیلات بدون سپرده‌گذاری است و امکان شارژ مجدد اعتبارکارت به میزان اصل هر قسط وصولی وجود دارد.

– نقش بانک مهر اقتصاد را در راستای پرداخت تسهیلات برای تولیدکنندگان و صنعتگران چگونه ارزیابی می کنید؟  

بانک مهر اقتصاد توانسته است تسهیلات قابل توجهی را در قالب عقود اسلامی، مشارکت مدنی، فروش اقساط وکالتی به تولید کنندگان و صنعتگران پرداخت نماید و در تامین سرمایه در گردش و نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی در کنار پرداخت تسهیلات به عموم مردم، نقش موثری را ایفا نماید. صنعت و اقتصاد استان قم نیاز به حمایت تسهیلاتی و تامین سرمایه در گردش دارد که خوشبختانه بانک مهر اقتصاد توانسته است به خوبی محصولات و خدمات خود را برای همیاری صنعتگران و تولید کنندگان استان طرح ریزی و به مرحله اجرا برساند.

 

– عملکرد بانک مهر اقتصاد را در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی بیان نمائید؟

بانک مهر اقتصاد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی و حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی، گام های مثبتی را درخصوص تخصیص منابع و حمایت از بنگاه های اقتصادی و صنایع تبدیلی همچون پرورش قارچ، طیور ، دام سبک و سنگین،آب زیان، قالیبافی، گوهرتراشی و …  برداشته است و تسهیلات متعدد و متنوعی را به مشتریان خود ارائه کرده که هدف از اعطای این تسهیلات اشتغال آفرینی، کمک به تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و تأمین امنیت اقتصادی تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار در مشاغل مختلف بوده است. بانک مهر اقتصاد بیشترین تسهیلات را با کمترین بروکراسی اداری به مشتریان ارائه می‎کند و بخش اعظمی از تسهیلات بانک مهر اقتصاد به سمت ایجاد اشتغال هدایت می شود و بخش‎هایی نظیر صنعت خودرو، فولاد و معدن که ارزش افزوده دارند از تسهیلات این بانک بهره مند می شوند. منابع مالی باید در مسیر اشتغال، کارآفرینی و حمایت از بنگاه‎های اقتصادی صرف شود تا در نتیجه آن سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور پیاده سازی شود.

– از ارتباط و تعاملات بانک مهر اقتصاد با سایر نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی استان بگویید و بفرمائید چه راهکارهایی برای تقویت تعاملات فی مابین دارید؟

وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) که چراغی است برای راهنمایی گمشدگان و سکینه و آرامشی است برای مضطربان و مسجد مقدس جمکران  که نور امیدی است برای منتظران که روشنی آینده و تشیع را نوید می دهد سبب افزایش ارزش و فضلیت خدمت در قم می گردد، زیرا قم دارای جایگاه علمی بزرگی است که وجود مدرسه فیضیه و مدارس علمیه و  همچنین وجود پر برکت مراجع عظام، علما و مجتهدین نیز بر این فضیلت افزوده است، از این رو  بانک مهر اقتصاد استان سعی می نماید با تلاش کارکنان این فرصت را ارج نهاده و در راستای خدمت به مردم مذهبی و انقلابی قدم بردارد که در سال گذشته دیدارهایی با علما، مراجع،  روسای سازمان ها و ادارات دولتی و خصوصی داشتیم و این دیدارها نقش مهمی در تعاملات فی ما بین داشته که تاثیرات آن ملموس است. 

– گوشه ای از خدمات بانک مهر اقتصاد به شرح ذیل می باشد:

گوشه ای از خدمات بانک مهر اقتصاد شامل طرح تسهیلات مهر، سپرده سه امتیازی میثاق،خرید دین، شمیم مهر، توسعه کارت اعتباری خرید کالا، طرح حامی و مولود مهر، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت، ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان در قالب اینترنت بانک و همراه بانک، پرداخت سریع و آسان تسهیلات می باشد که در این راستا مشتریان محترم می توانند جهت اطلاع از جزئیات بیشتر این طرح ها به شعب بانک مهر اقتصاد در استان قم مراجعه نمایند.