به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، میثم رازفر در این زمینه گفت: در جریان تولید این مستند 26 حرفه مختلف را تجربه کردم، لحظههای سخت و پر استرسی را پشت سر گذاشتم و فقط یک شغل بود که از تجربهاش پشیمانم، بازیافت! وی افزود: کار کردن در محیطی کاملاً آلوده و گرفتار شدن […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، میثم رازفر در این زمینه گفت: در جریان تولید این مستند 26 حرفه مختلف را تجربه کردم، لحظههای سخت و پر استرسی را پشت سر گذاشتم و فقط یک شغل بود که از تجربهاش پشیمانم، بازیافت!
وی افزود: کار کردن در محیطی کاملاً آلوده و گرفتار شدن در کوهی از زباله و بوی تند و آزار دهنده آشغال اتفاق دردناکی بود که دلم نمیخواست تجربهاش کنم، کم آوردم و بدون شک اگر فرصتی برای بازگشت از تصمیمم برای ساخت این قسمت وجود داشت، درنگ نمیکردم.
رازفر گفت: متأسفانه نوع زندگی ما به نحوی است که هر کداممان تبدیل به یک زباله ساز شدهایم، بدون آنکه متوجه باشیم چه فاجعهای در حال رخ دادن است و همه ما در آن سهیم هستیم.
این تهیه کننده گفت: تمام مدت عذاب وجدان داشتم، انگار زبالههایی که خودم تولید کرده بودم را در میان هفت هزار و 500 تن آشغال میدیدم و خجالت میکشیدم از کسانی که در این محیط کار میکنند تا اتفاقی که به واسطه ما رقم خورده را جبران کنند.
وی افزود: گرچه مجتمع پردازش و دفع پسماند و کارخانههای بازیافت زباله باغ دلگشا نیست، اما دلم میخواهد تورهای گردشگری ایجاد بشود تا مردم از نزدیک ببینند که سرنوشت زباله چه میشود و آشغالهایی که ما روزانه تولید میکنیم و به چشممان نمیآید چه بر سر زمینمان آورده است.
رازفر گفت: اعتراف میکنم که کم آوردم، کم آوردنی که در خود مستند هم عیان است، امیدوارم مردم این قسمت را با دقت بیشتری تماشا کنند تا شاید تجربه یک روز گروه خسته نباشید از این شغل تلنگری باشد که شیوه زندگی کردنمان را عوض کنیم.
قسمت ششم از مجموعه مستند خسته نباشید یکشنبه 28 آذر ساعت 21:30 روی آنتن شبکه مستند سیما میرود و بازپخش آن روزهای دوشنبه 29 آذر ساعت 10، پنجشنبه 2 دی ساعت 20 و جمعه 3 دی ساعت 10خواهد بود.
این مجموعه مستند را شهره رعایتی کارگردانی کرده و از دیگر عوامل آن میتوان به مجید دهقان تصویربردار، سیدروح الله فرح تصویربردار دو، فرزاد جلیلیان دستیار تصویر، دانیال کچوئیان عکاس، علی شریفی صدابردار، فرشاد عباسی تدوین، شهره رعایتی طراح لباس، مطهره کشاورز روابط عمومی، بابک چهارباشیان مشاور تبلیغاتی و یلدا منتظری، شهره رعایتی و میثم رازفر شورای نویسندگان اشاره کرد.
انتهای پیام/