سرپرست فرمانداری فومن از روستاهای آسیب دیده سیل در زیر باران بازدید کردند.

به گزارش ندای گیلان از فومن، لحظاتی پیش همزمان با روز تعطیل اربعین حسینی، حمیدرضا رضایی، سرپرست فرمانداری فومن با حضور در بین مردم روستاهای سیل زده مناطق فومن، از نزدیک شاهد روند وضعیت رسیدگی و خدمات رسانی و ساماندهی فوری رودخانه ها در جهت جلوگیری از خسارت مجدد و برقراری راه های ارتباطی قرار گرفت.

 

 

وی در روند بازدید از مناطق سیل زده گشت رودخان با تاکید براینکه در اسرع وقت نسبت به ارسال ماشین آلات مکانیکی به رودخانه این منطقه و لایروبی و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل اخیر اقدام خواهد شد افزود؛ با توجه به هماهنگی صورت گرفته با منابع طبیعی درختانی که در وسط رودخانه قرار داشته و موجب انحراف مسیر رودخانه و سیل به زمین های مردم و ایجاد خسارت می گردیدند قطع خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه پیمانکار منابع طبیعی در هنگام قطع درختان بستر رودخانه باید ریشه آنها را از جای درآورده تا در هنگام سیل این ریشه های درختان موج آسیب به پل ها و سایر تاسیسات نشود، تاکید کرد؛ این مهم باید باهماهنگی منابع طبیعی و آب منطقه ای صورت پذیرد که قطعا با نظارت فرمانداری همراه خواهد بود.

 

سرپرست فرمانداری فومن که در زیر باران در حال رسیدگی به وضعیت مردم بود تاکید کرد؛ تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان فومن،مخصوصاً دستگاه های مرتبط با تلاش مضاعف پیمانکاران در تلاشند تا بتوانند نسبت به لایروبی و ساماندهی رودخانه در جهت جلوگیری از وقوع سیل های آینده در فصل پیش رو اقدام کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه دهیاران روستا از هم کنون لایروبی انهار داخل بافت روستاها را در دستور کار قراردهند تا از آسیب رسانی به تاسیسات و جاده ها جلوگیری گردد، افزود؛ با توجه به ابلاغیه ریاست جمهوری مبنی بر اعلام پروژه های خاص مناطق آسیب دیده از سیل تا پایان ماه جاری تمامی نقاط آسیب دیده، از جمله روستاهای گشت رودخان جهت تامین اعتبار معرفی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه پس از سال گذشته بخشی عظیمی از دیواره گذاری و ساماندهی و لایروبی رودخانه صورت پذیرفت که اگر در روند این ساماندهی در ماهای گذشته توسط برخی دستگاه های نظارتی تسریع می شد، قطعاً خسارت کمتری در سیل اخیر وارد می گردید.