وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمنان کشورمان تلاش می کنند تا با استفاده از فشار و زور ایران را به زانو در بیاورند ولی همگان بدانند این ملت هیچگاه در برابر هجوم، تهدید و تحریم سر تعظیم فرود نمی آورد و این مقاومت بازدارنده سلاح پایدار ما در برابر دشمنان است.

به گزارش ندای گیلان،سید عباس صالحی در آیین سی و هشتمین سالگرد شهادت تنها استاندار شهید کشور، شهید علی انصاری و شهید علیرضا نورانی (معاون عمرانی استانداری گیلان) و گرامیداشت ٢٥٧ شهید کارمند گیلان که در گلزار شهدا رشت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: استان گیلان بیش از هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم این انقلاب و نظام کرده است.

صالحی با بیان اینکه شهیدان انصاری و نورانی نماد کارگزاران و شهدای کارمند گیلان هستند گفت: امروز انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران موفق شد در طول ۴۰ سال گذشته از گردنه های پر خطر عبور کند.

وی با اشاره به ترورهای صورت گرفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت ۱۷ هزار نفر از هموطنان در این اقدامات تروریستی، بیان کرد: ایران قربانی مظلوم ترور است هیچ کشور و ملتی به اندازه ایران از این اقدامات تروریستی رنج نبرده که در آن عالی ترین مقامات نظام به شهادت رسیدند.

صالحی در ادامه افزود: تک تک قربانیان ترور پرچمدار و جز متخصصان نظام بودند که یکی از این چهره ها شهید انصاری بوده که بعد از چند دهه هنوز یاد و خاطره آن ها در میان مردم جاری است.

وی با اشاره به اینکه شهید انصاری با تعهد، تخصص و کارآمدی و اقدمات موثر خود توانست در میان مردم به جایگاهی والایی دست یابد، گفت: با وجود اینکه در خارج از کشور تحصیل می کرد به دلیل عشق به خدمت به امام و انقلاب تحصیل را رها و به ایران بازگشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به رغم ترور چهرهای برجسته، تأثیر گذار و متخصص، انقلاب به مسیر خود با قدرت بیشتری ادامه داد، ادامه داد: این در حالی است که اگر هر نظام دیگری بود بعد از ترور شخصیت های بزرگ خود به هم می ریخت و نابود می‌شد اما نظام با ترور از بین نرفت بلکه با خون زنده تر شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب به دنبال زمین گیر کرد نظام بودند با این تصور، جنگ رژیم بعث و صدام علیه ما را به راه انداختند، گفت: ایران در طول تاریخ هیچگاه متجاوزگر نبوده و طمعی برای گسترده کردن مرزهای خود نداشته است.

صالحی در ادامه به خسارت های سنگین اقتصادی در جنگ تحمیلی بر اساس بررسی اقتصاددانان اشاره کرد و گفت: در این میان بیش از ۲۰۰ هزار نفر از بهترین فرزندان این کشور برای دفاع از خاک ایران اسلامی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تنها ۱۶ هزار و ١٥٤ شهید در بمباران شهرها به شهادت رسیدند، ادامه داد: از این شهدا ۱۰ هزار نفر در بمباران های که از تسلیحات هسته ای استفاده شده بود به شهادت رسیدند این آمار نشان دهنده سند مظلومیت ملت ایران است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه همه دنیا تلاش می کنند تا با استفاده از فشار و زور ایران را به زانو در بیاورند، تأکید کرد: همگان بدانند این ملت هیچگاه در برابر هجوم، تهدید و تحریم سر تعظیم فرود نمی آورد و این مقاومت بازدارنده سلاح پایدار ما در برابر دشمنان است.

صالحی همچنین با بیان اینکه مقوله جنگ اقتصادی، تحریم و فشار برای ملت ایران چیز تازه ای نیست زیرا در طول ۴۰ سال گذشته نیز وجود داشته است، گفت: ایران اسلامی و انقلاب ۴۰ سال است که در برابر این تحریم ها خم به ابرو نیاورده است.

وی با تأکید براینکه ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر این تحریم ها مقاومت کرده و در مقابل با تعامل مدبرانه با جهان به مسیر ادامه می دهد در برجام نیز با حمایت ارکان نظام مذاکرات شروع و ادامه و یافت و به نتیجه رسید این طرف مقابل بود که عهدشکنی کرده و در برابر این عهدشکنی نیز ما مصمم و پایدارتر خواهیم بود.

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به تلاش یک جریان جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این جریان روبه شکست است بی تردید ما دارای یک تفکر و اندیشه دینی هستیم که به این معتقدیم که در دل سختی ها گشایش وجود دارد.

صالحی با بیان اینکه امام راحل بر وحدت کلمه پافشاری داشتند و می فرمودند «اگر این مردم باهم وحدت داشته باشند هیچکس نمی تواند به آنها ضربه وارد کند»، گفت: انسجام اجتماعی و همبستگی ملی بسیار ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا از این مرحله نیز با موفقیت عبور می کند، ادامه داد: باید با تلاش مضاعف در گام دوم انقلاب نیز همانند ۴۰ سال گذشته متقدرانه مسیر را طی کنیم.