فرمانده انتظامی گیلان یکی از مطالبات مهم مردم از پلیس را در حوزه امنیت اخلاقی عنوان کرد و گفت: ایجاد امنیت اخلاقی اولویت پلیس گیلان است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از فارس، سردار محمدرضا میرحیدری بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با تشکل‌های گردشگری گیلان در هتل کادوس این شهر با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: افتخار پلیس خدمتگزاری به مردم است.

وی، یکی از وظایف خدمتگزاری پلیس را در حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود: اعتقاد داریم تلاشگران عرصه گردشگری به‌ دنبال کسب روزی حلال هستند.

فرمانده انتظامی گیلان حفظ امنیت اخلاقی، اجتماعی و … را از اولویت‌های پلیس خواند و بیان کرد: یکی از مطالبات مهم مردم از پلیس در حوزه امنیت اخلاقی است.

میرحیدری با بیان اینکه به حوزه امنیت اخلاقی باید به عنوان مطالبه مردم توجه ویژه شود، تصریح کرد: به تمام زوایا باید توجه داشته باشیم تا نارضایتی ایجاد نشود و حریم‌ها و خط قرمزها حفظ شود.

وی ادامه داد: پلیس به‌دنبال سخت‌گیری و برخورد سلیقه‌ای و غیر اصولی نیست زیرا اعتقاد داریم فعالیت در حوزه گردشگری کار فرهنگی محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان بر رعایت مقررات در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: آماده انعقاد سوگندنامه و تنظیم بایدها و نبایدها با مسئولان گردشگری در زمینه رعایت شئونات اسلامی در تالارهای استان هستیم.

میرحیدری با تاکید بر اینکه در شأن مردم گیلان نیست برخی از گردشگران فرهنگ این استان را دست‌خوش اقدام‌ها و رفتارهای نامتعادل کنند، خاطرنشان کرد: بایدها و نبایدها در حوزه گردشگری باید با همکاری مسئولان این بخش رعایت شود.

وی تأمین امنیت گردشگری برای گردشگران را ضرورت خواند و یادآور شد: موضوع تعالی رفتار در پلیس دنبال می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان، توسعه گردشگری در استان را مهم دانست و اظهار کرد: پلیس در مقابل افرادی که قانون را رعایت کنند خدمتگزار است اما با آنها که به قانون توجه ندارند، برخورد می‌کند.

میرحیدری خواستار ساماندهی و توسعه مجتمع‌های بین‌راهی برای رانندگان خودروهای سنگین شد و بیان کرد: مراکز اقامتی بین‌راهی مکانی برای سوء استفاده دشمن شده است.

این مسئول، ارتقای امنیت در تمام حوزه‌ها را مهم خواند و متذکر شد: آمادگی آموزش در تمام زمینه‌ها را داریم و این امر می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت در موضوع‌های مختلف شود.